اخبار اخبار فرهنگی

حمایت از تولیدکنندگان کالای حجاب در حد حرف است

تبلیغات بنری


حمیدرضا امیدی در گفت و گو با مجله توژال با اشاره به اینکه نمایشگاه پوشاک هودی از سال گذشته با هدف ارائه لباس های عفیف فعال بوده است، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده معمولا این نمایشگاه در پایان ژانویه.» در هر فصل، سه دوره قبلی این نمایشگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اما به دلیل محدودیت‌هایی مانند کمبود پارکینگ و فضای ناکافی، تصمیم گرفتیم که چهارمین دوره نمایشگاه الهدی برگزار شود. در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شود، با این تصمیم فضای بزرگتری داشتیم و توانستیم برای حدود 150 برند غرفه ارائه دهیم.

امتیاز تبلیغاتی قابل قبول با حدود 16000 بازدید کننده

وی با بیان اینکه وسعت چهارمین نمایشگاه البسه الهدی برابر با نمایشگاه عفاف و حجاب قرآن بوده است، اظهار داشت: با توجه به تغییر مکان نسبت به سه دوره قبل و با وجود تبلیغات فراوانی که انجام دادیم. در رادیو، تلویزیون و رسانه‌ها، به نظر می‌رسد در دوره‌های تبلیغاتی آتی تلاش بیشتری برای آشنایی بیشتر مردم با این فضای جدید صورت گیرد. این در حالی است که چهارمین دوره نمایشگاه الهدی نسبت به سه دوره قبلی شاهد حضور بیشتر بازدیدکنندگان بود و میانگین بازدیدکنندگان از این نمایشگاه در روز به 2000 نفر رسید.

مدیرعامل انجمن فعالان و متخصصان حجاب ادامه داد: البته در این مدت نمایشگاه و با توجه به همزمانی آن با انتخابات ریاست جمهوری، بحث تبلیغات محیطی تحت تاثیر قرار گرفت و بیلبوردی برای شهر نداشتیم و ما فقط می توانستیم از بیلبوردهای اطراف مسجد استفاده کنیم.

حمایت از تولیدکنندگان محصولات حجاب در قالب کلمات قابل توصیف نیستیکی از غرفه های نمایشگاه لباس الهادی

«هادی» را نمی توان با اتفاقات مقایسه کرد!

او تاکید کرد که نمایشگاه لباس هادیوی در پاسخ به انتقاد برخی از فروشندگان و غرفه داران که پیش از این گفته بودند به دلیل عدم تبلیغ نمایشگاه از سوی صاحبان حجاب و وبلاگ نویسان، فروش آنها کمتر از رویداد مد و لباس بوده است، توضیح داد: این رویدادها طی سه روز برگزار می شود. و غرفه ای هم برگزار می شود که به برندها نمی دهند. در نهایت این برند می تواند یک یا دو رگال را با قیمت هایی از 10 میلیون تومان تا 35 میلیون تومان اجاره کند که به معنای بالاتر بودن قیمت محصولش است.

از مسئولان می خواهم از تولیدکنندگان محصولات حجاب حمایت کنند چرا که مظلوم هستند و با وجود اینکه در این شرایط اقتصادی تلاش می کنند نیازهای گروه هدف را تامین کنند، متاسفانه علیرغم وعده ها و صحبت ها حمایت مالی مناسبی از آنها صورت نمی گیرد.

العمیدی ​​ادامه داد: علاوه بر نمایشگاه الهادی، تولیدکنندگان قوی حضور دارند که می توانند در حجم بالا تولید کنند تا محصول با قیمت کمتری عرضه شود. در جریان رویدادها بالاخره کارگاه های کوچکی ظاهر می شوند و به دلیل تولید کم و کرایه بالایی که برای ملک من می پردازند، قیمت محصولات خود را به گونه ای افزایش می دهند که گاهی گروه خاصی از مردم مشتری آنها می شوند.

ما سراغ اینفلوئنسرها نمی رویم!

وی با بیان اینکه تاکنون از اینفلوئنسرها برای تبلیغ نمایشگاه پوشاک الهدی کمکی دریافت نکرده اند، گفت: این موضوع در سیاست ما مشخص نشده است اما برندهای حاضر در نمایشگاه معمولا صفحات مجازی مخصوص به خود را دارند که می توانند در آنجا نیز اقدام کنند. انجام تبلیغات مجازی علاوه بر این، تولیدکنندگان با قیمت های رقابتی تر به فروش خوبی دست یافتند.

با نظارت بر قیمت ها از طبقه متوسط ​​حمایت کنید

مدیرعامل کانون فعالان و متخصصان حجاب درباره قیمت گذاری محصولات عرضه شده در نمایشگاه گفت: قبل از ثبت علائم تجاری با سندیکای خیاطان مذاکره کردیم و بازرس این اتحادیه در نمایشگاه مستقر بود و همه غرفه داران حضور داشتند. آنها موظف شدند قیمت پیشنهادی کالای خود را برای اعلام به نماینده اتحادیه بدهند و بازرسان و کارشناسان قیمت را تایید و یا آن را کاهش دهند. قیمت تعیین شده توسط کارشناسان سقف فروش در نظر گرفته شد، اما غرفه داران می توانستند تخفیف عمیق تری را در نظر بگیرند.

وی افزود: از سوی دیگر قیمت اجاره کیوسک ها را حتی نسبت به نمایشگاه قرآن کریم کاهش دادیم تا فروشندگان با تخفیف بیشتری اجناس را به نمایش بگذارند. قیمت کیوسک ها از متری 1.100.000 تومان تا متری 850.000 بسته به موقعیت مکانی تعیین شد.

امیدی با تاکید بر اینکه مجمع فعالان حجاب قصد دارد منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را همزمان در نظر بگیرد، گفت: قیمت گذاری برای ما بسیار مهم است. رویدادها برای یک جامعه خاص تنظیم شده است، اما ما سعی کردیم جامعه عادی در الهدی را در نظر بگیریم. به عنوان مثال، ما چادرهایی از 650 هزار تومان تا 3 میلیون تومان برای هر سلیقه ای ارائه می دهیم، اما برای رویدادها اینطور نیست.

دلیل برپایی نمایشگاه همزمان با انتخابات

وی در خصوص علت همزمانی برگزاری نمایشگاه الهدی با ایام انتخابات ریاست جمهوری و انتقاد برخی دستفروشان مبنی بر اینکه این امر فروش را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: نمایشگاه باید قبل از آغاز ماه محرم برگزار می شد زیرا بازار پاسخگوی نیازها است. از این روزها بنابراین برگزاری نمایشگاه با وجود موضوع انتخابات ضروری بود.

حمایت از تولیدکنندگان محصولات حجاب در قالب کلمات قابل توصیف نیستیکی از غرفه های نمایشگاه لباس الهادی

حمایت سینوس ها و وعده های محقق نشده

مدیرعامل کانون فعالان و خبرگان حجاب درباره میزان حمایت تیم برگزارکننده مد و لباس از نمایشگاه لباس الهدی گفت: در چهار دوره گذشته حمایت تیم کاری از نمایشگاه روندی سینوسی داشته است. چهارمین دوره نمایشگاه مصادف با تغییرات و تحولات در ساختار تیم کاری سازمان مد و لباس بود و دوستان فقط در بخش تبلیغات به ما کمک کردند. در سه دوره قبل منشی یا سرپرست تیم کاری برای بازدید از نمایشگاه می آمدند که این بار با وجود دعوت ما برای بازدید نیامدند.

وی تاکید کرد: از مسئولان می خواهم از تولیدکنندگان محصولات حجاب حمایت کنند چرا که به آنها ظلم شده و علیرغم تلاش آنها برای رفع نیازهای گروه هدف در این شرایط اقتصادی، متاسفانه علیرغم وعده ها و صحبت ها حمایت مالی مناسبی از آنها صورت نمی گیرد. معافیت های مالیاتی و بیمه ای و وام های کم بهره می تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا کارگاه های خود را تغییر دهند.

قیمت برای ما بسیار مهم است. رویدادها برای یک جامعه خاص تنظیم شده است، اما ما سعی کردیم جامعه عادی در الهدی را در نظر بگیریم. به عنوان مثال، ما چادرهایی از 650 هزار تومان تا 3 میلیون تومان برای هر سلیقه ای ارائه می دهیم، اما برای رویدادها اینطور نیست.

امل، نمایشگاه پوشاک الهدی را فاقد بستر دائمی برای عرضه لباس های عفیف عنوان کرد و ادامه داد: چندین سال پیش از طرف های مختلف درخواست کردیم که فضای خاصی را برای فروش کالاهای حجاب اختصاص دهند، اما موفق به این کار نشدیم در این زمینه تاکنون موفق بوده ایم و نتوانسته ایم رابطه محکمی بین تولید کننده، فروشنده و مصرف کننده برقرار کنیم، بنابراین موظف به برگزاری نمایشگاه فصلی مشابه هدی هستیم. در عین حال تقاضای شهرستان ها برای برپایی نمایشگاه پوشاک عفیف وجود دارد که مستلزم تامین ظرفیت این اثر در شهر مقصد است که نیاز به هماهنگی بین دستگاه های ذیربط برای تامین حداقل زیرساخت های مناسب دارد. برای غرفه داران

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا تعداد غرفه های عرضه پوشاک مردانه کمتر از انگشتان یک دست بوده است، توضیح داد: سیاست طراحی نمایشگاه بر اساس پوشش بانوان عفیف بوده است. اگر در دوره‌های قبل به دلیل محدودیت فضا تعداد غرفه‌های پوشاک مردانه را نداشتیم، اما این نسخه به دلیل گسترش فضا تصمیم گرفتیم تعدادی غرفه را نیز به مردان اختصاص دهیم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال