اخبار اخبار تکنولوژی

حلقه‌های زحل به‌زودی ناپدید می‌شوند

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال؛ ناپدید شدن حلقه های زحل این یک پدیده نادر است که هر 29.5 سال یک بار رخ می دهد. در حدود 6 ماه، تا مارس 2025 (مارس 1403)، حلقه ها ناپدید می شوند. به شما توصیه می شود اگر به رصد زحل و حلقه های آن علاقه دارید عجله کنید!

“نیویورک پست”، حلقه های زحل تا مارس 2025 از دید زمین محو می شوند. خوشبختانه این پدیده توهم مداری این چنین است و فقط از دیدگاه ساکنان زمین چنین است.

این پدیده هر 29.5 سال یکبار اتفاق می افتد که معادل زمانی است که این سیاره به دور خورشید می چرخد. سال زحل! (هر 29.5 سال زمینی معادل یک سال زحلی است).

حلقه های زحل واقعاً از بین نمی روند. این یک توهم مداری است.

حلقه ها ناپدید می شوند پدیده موقت این به دلیل حرکت مداری این سیاره و تغییر موقعیت نسبی زحل و زمین در مدار آنها رخ می دهد.

چگونه این حلقه های غول پیکر از چشم ما محو می شوند؟

در طول گردش زحل به دور خورشید، حلقه‌ها معمولاً برای ناظر زمین قابل مشاهده هستند. اگرچه حلقه ها پهن هستند (70000-140000 کیلومتر)، ضخامت آنها بسیار کم است و در بیشتر مناطق به حدود 100 متر (300 فوت) می رسد. به همین دلیل این حلقه ها از زمین به صورت برش های نازک دیده می شوند.

وقتی زاویه چرخش این سیاره به گونه ای باشد که امتداد حلقه ها دقیقاً مطابق با دید ما باشد، به دلیل نازک بودن فوق العاده حلقه ها، از جلوی چشمان ما محو می شوند. در واقع از دید یک ناظر زمینی «زاویه شیب» حلقه ها صفر می شود.

در مارس 2025، حلقه ها ناپدید می شوند.

این پدیده هر 29.5 سال یک بار رخ می دهد. در طول یک دوره خاص در حال وقوع است؛ حلقه های زحل در ماه مارس ناپدید می شوند، سپس به تدریج در نوامبر دوباره قابل مشاهده می شوند.نوامبر 1404) دوباره ناپدید می شوند. پس از آن دوباره قابل مشاهده خواهد بود.

میدان های زحل برای همیشه ناپدید می شوند!

زحل 7 قسمت مشخصه آن این است که از یخ، غبار و بقایای سنگی تشکیل شده است که از زمان شکل گیری منظومه شمسی باقی مانده اند. به طور کلی، اعتقاد بر این است که این حلقه ها بقایای دنباله دارها، سیارک ها و قمرهایی هستند که توسط گرانش قوی زحل نابود شده اند. با این حال، مطالعه ای بر اساس داده های فضاپیمای کاسینی نشان می دهد که این حلقه ها ممکن است در نتیجه برخورد دو قمر این سیاره شکل گرفته باشند.

فضاپیمای کاسینی در حال بررسی منشا حلقه ها است.

متأسفانه، این حلقه های زیبا ممکن است به زودی برای همیشه ناپدید شوند. اگرچه این زمان بسیار طولانی به نظر می رسد، اما در مقیاس های زمانی بین ستاره ای بسیار کوتاه است.

جیمز اودوناگو، محقق مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا گفت: «سیستم‌های حلقه ویژگی‌های موقتی هستند و برای دوام طراحی نشده‌اند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال