اخبار اخبار فرهنگی

حضور ۸۵ اثر ایرانی در بخش نهایی چهاردهمین جشنواره فیلم‌ ورزشی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، با پایان کار هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران، 85 فیلم ایرانی وارد مرحله داوری شدند. پس از بررسی 260 اثر ایرانی در 7 دسته فیلمبرداری، داستان کوتاه و بلند، مستند کوتاه و بلند، موزیک ویدیو و انیمیشن، 85 اثر به مرحله داوری راه یافتند.

در هیات انتخاب جشنواره که ریاست جلسات آن را بر عهده دارد علی روئن تن (کارگردان فیلم و رئیس کمیته انتخاب و داوری جشنواره) محسن علی اکبری (تهیه کننده فیلم)، فروپاشی حبشه (کارگردان فرهنگی و سینمایی) فیروز دولت آبادی (استاد دانشگاه و دیپلمات سابق) شاهزاده تاجیکستان (تهیه کننده مستند و مدیر سابق شبکه مستند سیما) محمد الطیب (تهیه کننده و مشاور بین المللی فیلم)، محمود رضا رضایی (مستندساز ورزشی) علی رضا معجم (روزنامه نگار و منتقد سینما) و رضامیر محرابی (پژوهشگر رسانه و سینما) حاضر.

بر اساس این گزارش، طی یک ماه بررسی هیات انتخاب، 7 فیلم در بخش سینما، 16 اثر در بخش موسیقی و تیزر ویدئو، 9 اثر در بخش انیمیشن و 8 اثر در بخش داستان کوتاه به مقام دوم دست یافتند. . بخش مسابقه.

حضور 85 اثر ایرانی در بخش پایانی چهاردهمین جشنواره فیلم های ورزشی/معرفی هیات انتخاب

آنچه این جشنواره را نسبت به دوره های قبل متمایز می کرد ارسال بیش از 120 اثر در بخش های کوتاه و بلند مستند بود که از نظر کمی نسبت به دوره قبل بیش از 30 درصد افزایش داشت که نشان داد این علاقه ویژه به مستندهای ورزشی است. فصل جدیدی در صنعت تجارت ورزش در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب 24 مستند کوتاه و 21 مستند بلند به بخش پایانی داوری راه یافتند.

در این دوره حدود 630 اثر از ایران و 72 کشور به جشنواره ارسال شد و اسامی آثار راه یافته به بخش مسابقه در بخش ملی و بین المللی به زودی اعلام می شود.

چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران 15 آذرماه سال جاری با نمایش فیلم های منتخب سینمای فلسطین و اختتامیه آن روز جمعه 18 آذرماه برگزار می شود.

تبلیغات بنری