اخبار اخبار ورزشی

حسن‌ یزدانی به کشتی برمی‌گردد؟

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، حسن یزدانی در جریان فینال وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس دچار سانحه دلخراشی شد و کتف خود در ابتدای این رقابت ها در رفت. دکتر شادگان در طول مسابقات 4 بار کتف او را لمس کرد اما در نهایت دستش کمکی به او نکرد و فینال المپیک را از دست داد.

پس از دعوای نهایی، صحبت‌ها و بحث‌های جانبی زیادی صورت گرفت و بحث سرمربی تیم ملی با پزشک فدراسیون جهانی کشتی درباره نوشته یزدانی در جریان مسابقه مطرح شد.

برای بررسی وضعیت یزدانی و اینکه آیا او می تواند دوباره به کشتی بازگردد، با دو کارشناس صحبت کردیم. دکتر بابک شادجان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی کشتی و پزشک رسمی بازی های المپیک به همراه دکتر حمیدرضا اصلانی جراح ارتوپد و فوق تخصص جراحی شانه که چند ماه پیش شانه یزدانی را جراحی کردند. در مورد وضعیت این کشتی گیر نظر دهید.

آیا نوک در میانه مسابقه به یزدانی کمک کرد؟

درگیری احسان امینی سرمربی تیم ملی با دکتر شادیکان روی تشک مسابقه و در پایان مسابقه بی تاثیر نبود. سرمربی تیم ملی معتقد بود در اواسط مسابقه و بعد از دررفتگی باید دست حسن یزدانی چاپ شود اما دکتر شادکان این موضوع را از نظر پزشکی رد کرد و چاپ بعد از دررفتگی کتف را بی فایده و غیرعملی دانست. در وسط بازی به اشتراک گذاشته شد.

دکتر حمیدرضا اصلانی، جراح شانه حسن یزدانی در پاسخ به این سوال که آیا دکتر شادیکان در مبارزه فینال نتوانسته کتف حسن یزدانی را بلند کند، توضیح داد: این کار مطلقاً امکان پذیر نیست، شانه دررفته را نمی توان در جای خود نگه داشت. یک رباط با گذاشتن یک رباط یکسان نیست “برخی چسب ها در محل هستند. اتصال صحیح مفصل شانه گاهی اوقات بین 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. در مسابقات جهانی چنین فرصتی را در میانه راه نمی دهند. مطابقت دارد و کاملا غیرحرفه ای است.”

آیا حسن یزدانی به کشتی بازخواهد گشت؟

چرا قبل از مسابقات و هنگام تمرین دست یزدانی کج نمی شد؟

اما سوال اینجاست که چرا با وجود جراحی سخت، دست حسن یزدانی توسط پزشکیان تیم ملی کشتی بانداژ نشد؟ بابک شادگان در پاسخ به این سوال به توژال گفت: این تصمیم درستی نبوده و در این زمینه مسئولان، تیم پزشکی تیم ملی کشتی فرنگی و مربی آقای یزدانی باید حتما در این باره شفاف سازی کنند اما شاید فکر می کردند. بنابراین.” نیازی به این کار نبود و نوع بیان او باعث شد که حرکتش محدود شود. به خصوص برای حسن یزدانی که بیشتر از مفصل شانه راستش در تمرینات و مسابقات استفاده می کند. نوشتن صحیح و تخصصی مفصل شانه روشی موثر برای جلوگیری از عود آسیب و دررفتگی مفصل شانه است. اما بی حرکت کردن مفصل شانه بلافاصله پس از آسیب مسابقه نه تنها کمکی به درمان نمی کند، بلکه با وارد کردن فشار به بافت آسیب دیده باعث ایجاد درد بسیار شدید می شود.

دکتر اصلانی نیز در این باره معتقد است: «آقای یزدانی باید قبل از مسابقه تسمه می بستند و حتی کتفش را باید در حین تمرین بند می زدند تا ورزشکار در هنگام کشتی به تسمه زدن عادت کند. متأسفانه این مهم برای حسن یزدانی اتفاق نیفتاد و دوباره این مصیبت برای او اتفاق افتاد. نوار چسب کامل مفصل شانه قبل از دررفتگی به کاهش 20 تا 30 درصدی نیروی وارد بر شانه او حتی در برخی جهات کمک کرد.

آیا یزدانی مراقبت های بعد از عمل را دنبال کرد؟

دکتر حسن یزدانی در خصوص مراقبت های بعد از عمل حسن یزدانی گفت: برخلاف تصور ورزشکاران ما که فکر می کنند کار پزشک بعد از عمل انجام می شود، باید بدانند که باید با پزشک خود قدم به قدم جلو بروند. ” در آمریکا وقتی دکتر بورکهارت فردی را عمل می کرد، در تمام مدت درمان در نزدیکی کلینیک و در آن شهر مستقر می شد تا قدم به قدم با پزشک در تماس باشد. متاسفانه ورزشکاران ما تصور اشتباه و نادرستی دارند. بسیاری از ورزشکاران ما مانند احسان روزبهانی و حمیدرضا گلی پور این شرایط را داشتند و در عرض 4 ماه و 7 ماه به میادین بازگشتند. مشکل ورزشکاران ما این است که قدم به قدم با پزشک معالج ارتباط برقرار نمی کنند و فکر می کنند کار پزشک بعد از عمل انجام می شود.

وی ادامه داد: برای آقای یزدانی فیزیوتراپ خوبی مثل آقای رضایی را در قائم شهر آوردند و ایشان کارهای خود را انجام دادند و تا قهرمانی مجارستان در کنار ایشان بودند اما بعد از قهرمانی مجارستان به من گفتند که ایشان دیگر در کنار یزدانی نیستند. ” ارتباط نداشتند ورزشکاران ما باید بدانند که اینگونه نمی شود آسیب دیدگی را پشت سر گذاشت و باید حرفه ای کار کند. متاسفانه برای آقای یزدانی ارتباط ایشان با کادر درمانی کم بود و در اکثر مواقع ارتباط از راه دور توسط فیزیوتراپ صورت می گرفت که شاید بهتر باشد با تیم درمانی ارتباط بیشتری برقرار شود.

آیا حسن یزدانی به کشتی بازخواهد گشت؟

بازگشت به کشتی یا خداحافظی؟

اما موضوع دیگر روز جراحی یزدانی و بازگشت او به کشتی است. دکتر شادیکان در این خصوص گفت: باید ارزیابی کامل از وضعیت فعلی آسیب دیدگی مفصل شانه آقای یزدانی انجام شود و با توجه به شرایط موجود برنامه درمانی علمی و کاملی برای ایشان ترسیم شود. نظریه کارشناسی کادر پزشکی اما به دلیل آسیب دیدن شانه و به دلیل دررفتگی های مکرر و اعمال جراحی قبلی، مفصل شانه راست در وضعیت مناسبی قرار ندارد و نیاز به عمل مجدد و برنامه فیزیوتراپی شدید و مستمر دارد. می تواند به ثبات و استحکام مناسبی دست یابد و با بازیابی عملکرد مفصل شانه، از آسیب دیدگی مجدد آن جلوگیری کند.

دکتر اصلانی درباره بازگشت یزدانی به کشتی نیز گفت: اگر 10 ماه پیش صحبت می کردیم خیلی ها می گفتند که بعد از عمل کتف او نمی تواند به کشتی برگردد اما عملکرد آقای یزدانی نشان داد که او توانایی بازگشت دارد و در یک مرحله مهم.» رشته هایی مثل المپیک حتی به فینال هم رفتند در حالی که کارهای مهمی مثل انعام را انجام ندادند. وی افزود: فردی که عمل کرده مجبور نیست با تیم درمانی خود خداحافظی کند و مطمئناً می تواند به کشتی بازگردد، اما باید زمان بگذارد، تمرینات لازم را انجام دهد و فیزیوتراپی خوب انجام دهد تا بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد. عرصه جهانی.”

آیا خطر ابتلا به آرتریت زودرس یزدانی را تهدید می کند؟

شادگان به حساسیت بالای مفصل شانه اشاره کرد و گفت: این مفصل حساس است و زمانی که جراحی های مکرر و دررفتگی ها ضعیف شود منجر به آرتروز زودرس شانه می شود و این اتفاق خوبی نیست. اگر این مشکل پیش بیاید، ممکن است به فعالیت های روزمره یک فرد آسیب برساند، چه برسد به یک ورزشکار حرفه ای، همه این جوانب باید جمع آوری شود و بهترین تصمیم برای درمان مصدومیت قهرمان ملی کشورمان گرفته شود و او به فعالیت های ورزشی بازگردد.

دکتر اصلانی در این خصوص گفت: آرتروز اولیه زمانی است که ورزشکار در معرض آسیب های متوالی قرار می گیرد و به دلیل عدم رسیدگی لازم، شانه وی دچار ضایعه می شود و ممکن است در زندگی عادی و در سنین بالا دچار آرتروز شود. ” مشکل.”

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال