اخبار اخبار عمومی

حراج سکه امروز چه ساعتی برگزار می‌شود

تبلیغات بنری


زمان حراج سکه امروز تغییر کرد

به گزارش مجله توژال؛ هفدهمین جلسه حراج سکه طلا امروز دوشنبه 5 شهریور 1403 در مرکز مبادلات ایران برگزار می شود. موضوع حراج، سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب شده در سال 1385 در بانک مرکزی و بدون بسته بندی می باشد.

با توجه به تشریفات برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران در تاریخ 22 شهریور 1402 که در سایت رسمی (www.ice.ir) منتشر شده است، هفدهمین دوره حراج سکه طلا ساعت 12 آغاز می شود. ساعت دوازده بامداد امروز دوشنبه 5 شهریور 1403 هجری شمسی، معاملات از طریق سامانه معاملات مرکز به نشانی اینترنتی market.ice.ir انجام می شود و موضوع حراج تمام سکه نیم سکه می باشد. سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب در سال 1385 توسط بانک مرکزی و بدون بسته بندی.

به گزارش مرکز مبادلات، شرکت در مزایده های گذشته مانع از شرکت در مزایده هفدهم نیست و افرادی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات بورس ایران می توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق سامانه معاملات این مرکز به نشانی اینترنتی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند. .

از 22 اسفند ماه 1402 تاکنون 16 مورد مزایده از طریق سامانه معاملات سکه طلا مرکز مبادلات ایران انجام شده است که در این مدت در مجموع 304 هزار و 393 قطعه سکه طلا به مناقصه گران اختصاص یافته است. سهم ربع سکه 168 هزار و 29 قطعه، نیم سکه 48 هزار و 174 قطعه و سکه تمام 88 هزار و 190 قطعه است.

حداکثر ثبت سفارش

کلیه اشخاص حقیقی با ملیت ایرانی که بالای 18 سال سن دارند می توانند در این حراج شرکت کنند و حداکثر اندازه سفارش و خرید برای هر متقاضی در مجموع 5 سکه می باشد. بنابراین می تواند 5 قطعه ربع سکه، 5 قطعه نیم سکه، 5 قطعه سکه کامل یا ترکیبی از این سه قطعه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد که مجموع این سه سکه نباید از 5 قطعه بیشتر شود.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که فقط می توانند یک سفارش فعال در هر سفارش برای انواع سکه داشته باشند. به این معنی که متقاضیان می توانند برای ثبت سفارش خرید هر نوع ارز تنها یک بار قیمت تعیین کنند و تعداد ارز را مشخص کنند.

زمان سپرده گذاری

زمان واریز وجه از ساعت 14:00 روز شنبه 24 شهریور آغاز و در ساعت 23:00 روز یکشنبه 25 شهریور به پایان رسید. پس از انقضای این مدت امکان پرداخت مبلغ و شرکت در مزایده وجود ندارد.

شروع جلسه حراج

شروع جلسه حراج از ساعت 12:00 و زمان ثبت سفارش از ساعت 12:00 الی 15:00 خواهد بود. زمان نظارت و تخصیص از ساعت 15 الی 17 همان روز می باشد و نتایج مزایده ساعت 17 اعلام می شود. متقاضیان جهت اطلاع از نتایج مزایده به سامانه حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران مراجعه نمایند.

نحوه برگزاری مزایده از طریق ثبت درخواست و تخصیص آن بر اساس قیمت و اولویت زمانی می باشد.

بهبودی

شایان ذکر است پرداخت تراکنش از طریق کارت های هدیه، کارت های بانکی، کارت های اعتباری مرابحه و کارت های بانکی بدون شماره تقسیم ممنوع بوده و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده متقاضی می باشد.

شایان ذکر است وجوه باقیمانده در کیف پول حداکثر تا 48 ساعت پس از جلسه مزایده به شناسه بانکی مشخص شده در حساب کاربری بازگردانده می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای بازگرداندن وجوه باقی مانده در کیف پول فقط باید شناسه بانکی (شبا) مربوط به بانک ملی ایران را در حساب کاربری خود ثبت کنند و این حساب متعلق به کاربر باشد.

هزینه ها و هزینه های عملیاتی

کارمزد معامله معادل یک هزارم (0.1%) ارزش معامله است.

شایان ذکر است خریدار موظف است به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ 300000 ریال به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک العامل پس از دریافت سکه خریداری شده پرداخت نماید. سکه طلا از شعبه مشخص شده در سامانه.

در صورت مراجعه خریدار به شعبه مشخص شده در سامانه برای دریافت سکه طلای خریداری شده در مدت مشمول هزینه های نگهداری (از 14 تا 21 روز کاری از زمان تخصیص سکه طلا) علاوه بر هزینه تحویل، هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) پرداخت روزانه مبلغ 500 هزار ریال به عنوان هزینه نگهداری به شعبه بانک اپراتور. خریدار موظف است با دریافت سکه طلای خریداری شده، هزینه های عملیاتی مربوط به بانک عامل (هزینه های تحویل و انبارداری) را به بانک عامل پرداخت کند.

برنامه تحویل ارز

متقاضیان برای دریافت سکه باید به برنامه تحویل سکه توجه کنند. تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از 14 مهرماه آغاز و تا 21 مهرماه ادامه خواهد داشت. در این مدت هزینه تحویل فقط توسط شعب بانک دریافت می شود. هزینه تحویل در تمام مدت به ازای هر ارز 30 هزار تومان خواهد بود.

افرادی که در بازه زمانی 14 تا 21 مهرماه اقدام به دریافت سکه می کنند، باید علاوه بر هزینه تحویل، هزینه ذخیره سازی نیز بپردازند. هزینه نگهداری سکه طلا برای هر قطعه سکه تمام شده روزانه 50 هزار تومان خواهد بود و به شعبه بانک پرداخت می شود. این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورتی که افراد در بازه زمانی تحویل سکه، سکه را دریافت نکنند، تراکنش لغو و پس از اعلام بانک تراکنش، پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی، وجه به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه مشخص شده در سامانه برای دریافت سکه طلا در مهلت تعیین شده، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد. .

تبلیغات بنری