اخبار اخبار ورزشی

جنگ ستارگان در قاره سبز؛ فینال‌های زودهنگام در مرحله یک چهارم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، هفدهمین دوره مسابقات جام ملت های اروپا (یورو) با حضور 24 تیم از روز جمعه 4 خرداد ماه در 10 شهر مختلف آلمان آغاز شد. تیم های حاضر در 6 گروه تقسیم شدند و در نهایت 16 تیم به مرحله حذفی راه یافتند.

آلمان، اسپانیا، انگلیس، اتریش، رومانی و پرتغال در جایگاه اول، سوئیس، ایتالیا، دانمارک، فرانسه، بلژیک و ترکیه در جایگاه دوم و اسلوونی، هلند، اسلواکی و گرجستان در جایگاه سوم قرار گرفتند. مرحله حذفی

دیدارهای دور یک هشتم نیز برگزار شد و تیم های آلمان، اسپانیا، انگلیس، پرتغال، سوئیس، فرانسه، ترکیه و هلند توانستند به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها راه یابند. از این نقطه، جنگ ستارگان بیش از گذشته در قاره سبز حضور خواهد داشت و در این مرحله شاهد دو فینال زودهنگام خواهیم بود.

جنگ ستارگان در قاره سبز؛  مرحله یک چهارم نهایی اولیه

جمعه 15 تیر

آلمان – اسپانیا؛ آلمانی ها پس از 36 سال به دنبال شکستن طلسم هستند

میزبان یورو از ابتدای این رقابت ها با ارائه فوتبالی سنجیده خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی جام معرفی کرده است. مانشافت موفق شد با دو برد و یک تساوی با 7 امتیاز در صدر گروه اول این رقابت ها قرار گیرد و در گروه اول با برتری از سوئیس، مجارستان و اسکاتلند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. شاگردان یولیان ناگزمان موفق شدند با برتری 2 بر صفر مقابل دانمارک به این مرحله از رقابت ها صعود کنند و حالا باید به مصاف قدرتمندترین حریف خود در دوره رقابت ها یعنی تیم ملی اسپانیا بروند.

جنگ ستارگان در قاره سبز؛  مرحله یک چهارم نهایی اولیه

از سوی دیگر، ماتادورها بدون شک بهترین فوتبال خود را در مرحله گروهی به نمایش گذاشتند و با کسب 9 امتیاز بالقوه بالاتر از ایتالیا، کرواسی و آلبانی، صعود خود را به دست آوردند. شاگردان لوئیس دلافونته در مرحله قبل نسبتا راحت به تساوی دست یافته بودند و توانستند با برتری 3 بر یک گرجستان به این مرحله از رقابت ها راه یابند و قرار است در مرحله یک چهارم نهایی شاهد فینال زودهنگام دو تیم باشیم.

آلمان مقابل اسپانیا به دنبال شکستن یک دوره 36 ساله است، زیرا از آخرین باری که آلمان در یک بازی رسمی اسپانیا را شکست داد، 36 سال می گذرد و آخرین پیروزی آلمان مقابل لاروخا در مسابقات قهرمانی اروپا 1988 بود که آلمان 2-0 برنده شد. اسپانیا. شکست

جنگ ستارگان در قاره سبز؛  مرحله یک چهارم نهایی اولیه

پس از آن دیدار دو تیم 6 بازی رسمی به مصاف یکدیگر رفتند که نتایج آن 3 تساوی و 3 پیروزی به سود اسپانیا بود. نکته جالب برتری اسپانیا بر آلمان در مراحل حذفی این است که هر بار که کشتی گیران توانستند آلمان را حذف کنند در نهایت به مقام قهرمانی دست یافتند. بدترین شکست آلمان مقابل اسپانیا در سال های اخیر به نیمه نهایی جام جهانی 2010 و فینال یورو 2008 برمی گردد.

جنگ ستارگان در قاره سبز؛  مرحله یک چهارم نهایی اولیه

پرتغال – فرانسه; دوئل هیجان انگیز امباپه و رونالدو

دیگر دیدار فینال زودهنگام این مرحله از رقابت ها بدون شک دیدار پرتغال و فرانسه خواهد بود. جایی که کریستیانو رونالدو در یک طرف و کیلیان امباپه در طرف دیگر قرار دارند. دو ستاره ای که تا به حال فصل فوق العاده ای در این رقابت ها نداشته اند.

رونالدو هنوز در مسابقات قهرمانی یورو گلی به ثمر نرسانده است و همچنین یک ضربه پنالتی تعیین کننده را برای سلکائو اروپا از دست داد. امباپه موفق به گلزنی شد اما موقعیت های گلزنی زیادی را هدر داد و با امباپه که برای جام جهانی 2022 قطر آماده است فاصله زیادی دارد.

جنگ ستارگان در قاره سبز؛  مرحله یک چهارم نهایی اولیه

پرتغال موفق شد با کسب 6 امتیاز از گروه ششم این رقابت ها با برتری از ترکیه، گرجستان و جمهوری چک در صدر گروه قرار گیرد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. شاگردان روبرتو مارتینز در این مرحله به راحتی مقابل اسلوونی روی کاغذ به تساوی دست یافتند اما سلسائو در ضربات پنالتی با درخشش کاستا دروازه بان خود موفق شد از سد این تیم عبور کند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

فرانسه نایب قهرمان جام جهانی 2022 در گروه سخت تری نسبت به پرتغال قرار داشت. خروس ها موفق شدند با 5 امتیاز در گروه چهارم این رقابت ها پس از سوئیس و بالاتر از هلند و لیست به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند.

جنگ ستارگان در قاره سبز؛  مرحله یک چهارم نهایی اولیه

شاگردان دیدیه دشان در این مرحله نیز با قرعه سختی روبرو شدند و برای رسیدن به جمع 8 تیم برتر باید از سد تیم ملی بلژیک عبور می کردند. یاران امباپه با گل به خودی یان ورتونگن در دقایق پایانی توانستند جواز حضور در این مرحله را کسب کنند.

رویارویی با این دو تیم در این مرحله از رقابت ها مطمئناً یک فینال زودهنگام دیگر برای یورو 2024 خواهد بود، زیرا هر دوی این تیم ها پتانسیل قهرمانی در این مسابقات را دارند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال