اخبار اخبار فرهنگی

جنجال تازه در نوتردام!

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، رشیده داتی وزیر فرهنگ فرانسه این هفته پیشنهاد کرد که گردشگران و بازدیدکنندگان کلیسای نوتردام پاریس که به روح فرانسه معروف است و یکی از گنجینه های بزرگ معماری جهان است، در حفظ آثار موجود سهیم باشند. کلیساها سقوط کشور، 5 یورو هزینه ورود بپردازید.

در حالی که کلیساهای معروف در کشورهای همسایه از جمله اسپانیا، ایتالیا و بریتانیا به طور معمول هزینه ورودی از گردشگران دریافت می کنند، کلیسای کاتولیک رومی در فرانسه به شدت با این ایده مخالف است و کارشناسان هشدار می دهند که ممکن است غیرقانونی باشد.

کلیسای نوتردام قرار است در 8 دسامبر بازگشایی شود. سالها

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در آن زمان گفت: «این کلیسا که سالی قبل از آتش سوزی بین 12 تا 14 میلیون نفر از آن بازدید می کردند، تاریخ، ادبیات، تخیل جمعی ما و مکانی است که در آن همه لحظات عالی، جنگ ها و جنگ های ما در آن حضور داشتند. و آزادی ها زندگی می کنند.» ما دیدیم که اینجا مرکز زندگی ماست.»

وزیر فرهنگ فرانسه به روزنامه فیگارو گفت: در سرتاسر اروپا، مردم برای بازدید از بناهای مذهبی مهم باید هزینه پرداخت کنند و پیشنهاد ساده من این است که از همه گردشگران هزینه ورودی نوتردام دریافت کنند. این طرح می تواند تا 75 میلیون یورو (62 میلیون پوند) در سال تولید کند که به طور کامل به سمت یک برنامه بزرگ برای حفاظت از میراث مذهبی در فرانسه می رود. نوتردام می تواند تمام کلیساهای فرانسه را نجات دهد. “این یک نماد شگفت انگیز خواهد بود.”

برونو ریتایو، وزیر کشور فرانسه نیز از این ایده استقبال کرد و به رادیو فرانسه گفت: “اگر 5 یورو بتواند میراث مذهبی فرانسه را نجات دهد، ایده خوبی است.”

انجمن خیریه میراث ملی فرانسه وضعیت بسیاری از کلیساها و صومعه ها در این کشور را بسیار نگران کننده توصیف کرد، زیرا حدود 5000 کلیسا در خطر هستند و نزدیک به 500 کلیسا به دلیل شرایط بسیار بد تعطیل شده اند.

Guillaume Buitrinal، رئیس این بنیاد گفت: «ما خوشحالیم که سیاستمداران بالاخره شروع به درک خطر برای بناهای مذهبی ما کرده‌اند و ۷۵ میلیون یورو در سال می‌تواند به جلوگیری از ناپدید شدن آنها کمک کند.

بسیاری از کلیساهای اروپایی از گردشگران هزینه دریافت می کنند. بلیط ورودی به Duomo (کلیسای جامع میلان) بین 10 تا 30 یورو هزینه دارد، در حالی که بلیط برای بازدید از کلیسای سنت مارک در ونیز 3 یورو (به اضافه 10 یورو برای برج ناقوس) هزینه دارد.

در اسپانیا هزینه بازدید از مسجد-کلیسای کوردوبا 13 یورو، کلیسای سویل 12 یورو و کلیسای لاساگرادا فامیلیا در بارسلون 26 یورو است. کلیسای جامع کانتربری در بریتانیا 17 پوند، کلیسای جامع وست مینستر 30 پوند و کلیسای جامع سنت پل قدیمی 25 پوند هزینه ورودی دارد.

کلیسای لاساگرادا فامیلیا در بارسلون اسپانیا، شاهکار آنتونی گودیو و بزرگترین کلیسای کاتولیک ناتمام در جهان است که در سال 2023 بیش از 125 میلیون یورو از نزدیک به 5 میلیون بازدید کننده درآمد داشته است.

با این حال، کلیسای کاتولیک فرانسوی نوتردام به شدت به اصول دسترسی رایگان برای همه، برای نمازگزاران و گردشگران به طور یکسان، متعهد است، اگرچه برخی از کلیساها برای ورود به بخش‌های خاصی از ساختمان، مانند برج‌های ناقوس، مقبره‌ها و دخمه‌ها از بازدیدکنندگان هزینه دریافت می‌کنند. .

تبلیغات بنری