اخبار اخبار تکنولوژی

جزئیات دوبسته حمایتی «رویش» و «گرنت تحقیق و توسعه» صندوق نوآوری

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایراننشست اعضای مرکز شتابدهی نوآوری در پارک فناوری واردیس امروز (دوشنبه) با محوریت: معرفی کمک هزینه تحقیق و توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی و توضیح بسته حمایتی روویش با حضور جمعی از نخبگان در محل صندوق خلاقیت و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

جزئیات بسته پشتیبانی

کمک های مالی تحقیق و توسعه، ابزاری برای پشتیبانی هدفمند از فناوری های خاص

در ابتدای این جلسه، مدیرعامل صندوق توسعه فناوری‌های آینده نوآوری و شکوفایی در تشریح خدمات «گرنت تحقیق و توسعه» گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی از سال 1398 خدمات «گرنت تحقیق و توسعه» را ارائه می‌کند. رویکرد تقاضا محور و ایجاد پایگاه های دانش با تمرکز بر فناوری های لازم.

معصومه خان احمدی وی افزود: صندوق تلاش کرده است تا کمک بلاعوض را به ابزاری برای حمایت هدفمند از فناوری های خاص تبدیل کند. این فناوری‌ها شامل فناوری‌های گلوگاه برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های روند پژوهش در کشور است.

جزئیات بسته پشتیبانی

مدیر توسعه فناوری‌های آینده صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در چارچوب طرح کمک‌های پژوهشی و توسعه صندوق، دو برنامه برای حمایت از تقاضای فناوری و حمایت از عرضه فناوری داریم. شتابدهنده ها، شرکت های دانش بنیان، خوشه های فناوری مستقر در پارک ها و مراکز رشد علم و فناوری و همچنین خوشه های فناوری دانشگاه با اعضای هیات علمی، مخاطبان اصلی این سرویس هستند. شتاب دهنده های دانش بنیان می توانند به طور همزمان پنج کمک هزینه تحقیق و توسعه را از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کنند.

وی در خصوص توزیع رشته ها نیز گفت: بیشترین تقاضا برای کمک هزینه تحقیق و توسعه در حوزه های نانوفناوری، بیوتکنولوژی، اقتصاد دیجیتال و هوشمند و کمترین درخواست در حوزه حمل و نقل پیشرفته است. شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به شرطی که شرایط صندوق را برآورده کنند، از این خدمات بهره‌مند شوند.

بسته رشد ارائه خدمات متنوع در 3 بخش سرمایه گذاری، تسهیلات و توانمندسازی

در ادامه این نشست، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی به تشریح جزئیات بسته حمایتی «رویش» پرداخت و گفت: مخاطبان اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها هستند و برای به همین منظور در سال 8 بسته حمایتی ویژه شرکت های دانش بنیان را در طرح های مختلف تدوین کرده ایم

مصطفی بغدادی افزود: بسته حمایتی «رویش» یکی از این هشت بسته است که به تولد و شکل گیری شرکت های دانش بنیان جدید کمک می کند. در قالب این بسته خدمات در 3 بخش سرمایه گذاری، تسهیلات و توانمندسازی در نظر گرفته شده است. در بخش مشارکت و سرمایه گذاری مشترک در استارتاپ ها و مراکز فناوری شتاب دهنده ها به هر پروژه به صورت جداگانه تا سقف 10 میلیارد ریال پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در اداره تسهیلات، تسهیلات قرض الحسن بنیادی در ازای قراردادهای شتابی به مبلغ 2 میلیارد تومان پرداخت می شود. در بخش تسهیلات ودیعه مسکن برای فضای مؤسسه، تسهیلات قرد حسن تا سقف 3 میلیارد تومان با امکان تمدید تا 3 سال پرداخت می شود. تسهیلات بلند مدت ارزان برای تهیه شتاب دهنده در قالب تسهیلات پیش صنعتی بالغ بر 50 میلیارد تومان نیز با کارمزد 16 درصد پرداخت می شود.

جزئیات بسته پشتیبانی

بغدادی خاطرنشان کرد: در بخش توانمندسازی (رایگان)، خدمات تامین فضای برگزاری رویدادها، توانمندسازی (آموزش، مشاوره، حفاظت از مالکیت فکری…)، کمک هزینه تحقیق و توسعه حداکثر تا 5 پروژه تا سقف 500 میلیون تومان برای پروژه ها. واجد شرایط دریافت فناوری ارائه شده هستند.

وی تاکید کرد: شتاب دهنده های دانش بنیان نقش مهمی در این مسیر دارند و گروه های کارآفرین را در مسیر پرخطر کسب و کار و تجاری سازی ایده ها یاری می دهند. خدمات بسته رشد به صورت غیرمستقیم و از طریق شتاب دهنده های دانش بنیان به شرکت ها ارائه می شود تا در مراحل اولیه رشد به استارت آپ ها کمک مالی شود.

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین به عملکرد این صندوق در حوزه شتاب دهنده ها اشاره کرد و گفت: ضریب نفوذ صندوق نوآوری و شکوفایی در شتاب دهنده های دانش 69.51 درصد است. تسهیلات پرداختی به شتاب دهنده ها 123 میلیارد تومان، سرمایه گذاری مشترک 62 میلیارد تومان و توانمندسازی 4.65 میلیارد تومان بوده است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال