اخبار اخبار فرهنگی

جایگاه درخشان زبان فارسی در عرصه مقاومت

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، حجت الاسلام علی باقری درباره اهمیت تاریخی زبان فارسی گفت: زبان فارسی از نظر گستره جغرافیایی زمانی سراسر جهان را در بر می گرفت؛ زبان فارسی از نظر گستره جغرافیایی، همه دنیا را در بر می گرفت. از شرق و شمال آفریقا تا انتهای آسیا. در اروپا نیز گسترش یافت. از نظر معنا، اشعار برآمده از این زبان به چنان جایگاهی دست یافتند که سازمان ملل متحد یکی از ابیات السعدی را به عنوان شعار انتخاب کرد.

وی ادامه داد: امروز زبان فارسی را زبان مقاومت می نامند که بسیاری از مردم برای درک اندیشه های امام خمینی (رضوان الله علیه) و مقام معظم رهبری این زبان را آموخته اند. فارسی زبانی است که توانسته در برابر نفوذ استعماری زبان انگلیسی مقاومت کند و دست نخورده بماند. زبان فارسی به دنبال تبدیل شدن به زبان تمدن نوین اسلامی است.
باقری گفت: در مقایسه با زبان انگلیسی که به عنوان یک زبان استعماری توسعه یافت، زبان فارسی با ریشه های صوفیانه و ارزش های کلامی خود باقی ماند. این زبان، پس از زبان عربی، تعالیم اسلام را به بهترین نحو منتقل می کرد و ارتباط بین ملت ها را در عرصه های علمی و سیاسی تقویت می کرد.

وی به یکی از توصیه های مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن زبان فارسی به زبان علم و فرهنگ اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق چنین امری با توجه به کارنامه و هویت فوق العاده ای که در عرصه جهانی ساخته است، امکان پذیر خواهد بود. موقعیت خود را تثبیت کند. اتحاد و انسجام بیشتر بین ملت ها و کشورهای مختلف.

تبلیغات بنری