اخبار اخبار تکنولوژی

جایزه فناورانه «روستا آزاد» در چهار محور اعطا می‌شود

تبلیغات بنری


بر اساس گزارش روز سه شنبه گروه علوم و معارف اقتصاد ایرانیکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در نخستین نشست کمیته های تخصصی جایزه روستای آزاد، داوری را مفهومی کل نگر دانست و گفت: اگرچه مفهوم داوری کل نگر است، اما این جایزه باید در موارد بیشتری مطرح شود. جزئیات، و مفهوم این مؤلفه باید با جزئیات بیشتری در مورد موضوعات جایزه روستا آزاد مورد بحث قرار گیرد.

کیومرث اشتریان وی بر رسمیت بخشیدن به جایزه روستای آزاد در دوره های بعدی تاکید کرد و گفت: اما در اولین دوره برگزاری آن باید به مسائل حاکمیتی بیشتر توجه شود.

ادامه مطلب

دبیر ستاد فرهنگی و فناوری های نرم در علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاون رئیس جمهور نیز به اهمیت «آثار» و «مردم» در حوزه فناوری نرم برای حکمرانی پرداخت و به موضوعی اشاره کرد که موضوع فناوری نرم در حوزه حکمرانی می تواند به بازیگران حوزه فناوری نرم کمک کند.

مسعود حسنلو وی تصریح کرد: ارکان چهارگانه جایزه باید به طور کامل تبیین شود. زیرا بسیاری از مسائل در فناوری نرم شناسایی می شوند در حالی که به آنها توجه نمی شود. بنابراین لازم است به محورهای جایزه با جزئیات بیشتری توجه شود.

گفت نریمان یکی از اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو کمیته تخصصی نوآوری های سیاسی دارای جایزه در این جلسه اظهار داشت: اعضای کمیته تخصصی و کمیته علمی باید افرادی را که شایسته تجلیل هستند، معرفی کنند. لیست کنید و در انجمن های مختلف درباره آن بحث کنید.

در این جلسه محمد حسین سجادی نیریرئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه گذاری مخاطره آمیز و عضو کمیته تخصصی فرهنگ حاکمیتی جایزه نیز برگزاری جایزه روستازاد را کاری ارزشمند دانست و گفت: انتخاب نباید به گونه ای باشد که باعث حساسیت عمومی شود.

رئیس سازمان توسعه همکاری های علمی و فناوری بین المللی و عضو کمیته نخبگان دیپلماسی معتقد است اعطای جایزه روستازاد می تواند ظرفیت جدیدی برای کشور ایجاد کند. من معتقدم که این کار بزرگ عزم زیادی می خواهد. برگزاری اولین دوره جایزه دشوار است، اما اولین دوره جایزه باید به گونه ای برگزار شود که افراد، سازمان ها و مشاغل خود برای دریافت جایزه اقدام کنند.

امیرحسین میرآبادی او همچنین گفت: چهره ها باید در مرکز توجه قرار گیرند و توجه به آنها نه تنها باعث تشویق افراد می شود، بلکه فرصت ها و توانایی هایی را نیز ایجاد می کند.

حسین میرزاپورموسس آزمایشگاه داده و حکومت داری و عضو کمیته تخصیص فناوری حکومت داری همچنین خاطرنشان کرد: جایزه روستازاد باید دارای نظریه و ایده باشد و مفهوم محورهای این جایزه باید به طور کامل تعریف و روشن شود. به عنوان مثال، فناوری یکی از ارکان جایزه است، اما باید بدانیم که «حکمرانی به وسیله فناوری» و «حکمرانی توسط فناوری» با یکدیگر متفاوت هستند. اگر بخواهیم جایزه را آبرومندانه حمل کنیم باید مراقب باشیم که محورهای جایزه کاملاً روشن شود. موضوع فناوری های خدماتی باید مورد توجه قرار گیرد.

جایزه تعلق می گیرد

جایزه روستاآزاد 28 مهرماه امسال برگزار می شود

سید محمد صادق امامیان موسس مرکز تحقیقات حکومت داری شریف به طراحی این جایزه اشاره کرد و گفت: طراحی جایزه روستازاد در اولین سالگرد این استاد فقید بود و این جایزه در جلسه ای با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اعطا شد. ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور. جایزه رستازاد برای اعطای این جایزه بر چهار محور تمرکز داشت که عبارتند از: «فناوری حکمرانی»، «دیپلماسی نخبگان»، «نوآوری‌های سیاسی» و «فرهنگ حکومت‌داری». او هست.

امامیان همچنین گفت: جایزه روستا آزاد 28 مهرماه سال جاری برگزار می شود و کمیته علمی جایزه روستای آزاد برندگان این جایزه 60 سکه بهار آزادی و 100 میلیارد ریال از صندوق نوآوری و شکوفایی را انتخاب می کند. و صندوق رفاه. به زودی مدال ها و تقدیرنامه های بنیاد ملی علوم برای برندگان جوایز منتشر خواهد شد.

همانطور که مجید افشانی، مدیر بین الملل مرکز تحقیقات حکومت داری شریف و عضو کمیته تخصصی دیپلماسی نخبگان در این نشست گفت: این جایزه باید به سازمان های مردم نهاد به ویژه در حوزه دیپلماسی نخبگان اعطا شود. افرادی که موسسات، شرکت های فناوری و موسسات محبوب فعال در صحنه بین المللی را ایجاد می کنند می توانند برای این جایزه انتخاب شوند.

این نشست به میزبانی مرکز تحقیقات حکومت داری شریف و با حضور سیدمحمدصادق امامیان، یکی از بنیانگذاران مرکز تحقیقات حکومت داری شریف و عضو شورای سیاست گذاری جایزه برگزار شد. کیومرث اشتریان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و عضو کمیته نوآوری سیاست های جایزه؛ امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری های علمی و فناوری بین المللی و عضو کمیته نخبگان دیپلماتیک برای دریافت جایزه؛ مسعود حسنلو، دبیر ستاد فرهنگ و فناوری های نرم در علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، نایب رئیس نهاد ریاست جمهوری و عضو کمیته تخصصی فرهنگ حاکمیتی جایزه؛ سعید نریمان، عضو هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو کمیته تخصصی نوآوری های سیاسی جایزه؛ محمدحسین سجادی نیری، رئیس هیئت مدیره انجمن سرمایه گذاری مخاطره آمیز و عضو کمیته تخصصی فرهنگ حاکمیتی جایزه، حسین میرزاپور، مؤسس آزمایشگاه داده و حکومت داری و عضو کمیته تخصصی فناوری حاکمیت جایزه و مجید افشانی، مدیر بین المللی مرکز تحقیقات حکومت داری شریف و عضو کمیته تخصصی دیپلماسی نخبگان جایزه.

فوت شده رضا رستازاد (1340 تا 19 هجری قمری 1401) استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف و رئیس این دانشگاه (1389 تا 1393)، شاگرد اول دبیرستان خوارزمی، شاگرد اول در مقطع کارشناسی از مؤسسه صنعتی اصفهان، مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه فنی استانبول/ UETU و دکتری از واترلو، کانادا/کانادا.

دکتر رستازاد در زمستان 1395 دچار سکته مغزی شد و پس از چند هفته بستری شدن در بیمارستان بهبود یافت و در بهار 1396 به دانشگاه بازگشت و عضویت در شورای مرکزی جامعه انقلاب اسلامی و همچنین انتخاب شد. رئیس مرکز تحقیقات حکومتی شریف در تیر 1401. وی در مهر 1401 درگذشت. وی پس از تحمل بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) 61 ساله بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال