اخبار اخبار ورزشی

تکواندو ایران در المپیک پاریس؛ کار سخت اما امیدوار

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، بازی های المپیک مردادماه در پاریس برگزار می شود که بهترین ورزشکاران جهان در این مکان فوق العاده برای کسب مدال به رقابت می پردازند.

اگرچه کاروان ایران نسبت به اخیر جلسات کمتری دارد، اما امید زیادی به کسب مدال در برخی رشته ها مانند کشتی آزاد، وزنه برداری و البته تکواندو دارد.

تکواندو ایران با چهار نماینده 2 نماینده در بخش مردان و 2 هوگوبوش در بخش بانوان راهی پاریس می شود و این اولین بار است که تکواندو کشورمان دو نماینده در بخش بانوان خواهد داشت.

جداول اوزان مختلف تکواندو بر اساس رده بندی چیده شده است و بر این اساس حریفان چهار نماینده کشورمان مشخص هستند.

ناهید کیانی و مبینا نعمت زاده نمایندگان بخش بانوان هستند و برای کسب مدال کیانی همه امید وجود دارد. او قهرمان جهان است و در مسابقات معتبر بین المللی مدال های زیادی کسب کرده است اما فراز و نشیب های زیادی دارد.

ناهید نایب قهرمان وزن منهای 57 کیلوگرم بانوان است و طبق برنامه در دور اول به مصاف نماینده گابن می رود و در صورت پیروزی به مصاف برنده ای از آمریکا و تونس می رود. انگلیس، بلغارستان (کیمیا علیزاده)، چین تایپه و لبنان نیز در این جدول قرار دارند. با نگاهی به این جدول می توان امید زیادی به کسب مدال کیانی داشت. او در دومین بازی های المپیک متوالی خود شرکت می کند.

تکواندو ایران در المپیک پاریس;  کار سخت اما خوش بینانه

مبینا نعمت زاده دیگر نماینده بانوان ایرات است که در وزن منهای 49 کیلوگرم استرالیا به مقام اول دست یافت و سپس در اسپانیا و ایتالیا با برنده مسابقه می دهد. در صورت راهیابی به مرحله نیمه نهایی با یکی از بازیکنان ترکیه، کانادا و چین رقابت خواهد کرد. مبینا به دلیل سن کم و برنامه سختی که دارد شاید شانس زیادی برای رسیدن به مراحل پایانی نداشته باشد.

تکواندو ایران در المپیک پاریس;  کار سخت اما خوش بینانه

در دسته مردان و در وزن 80- کیلوگرم ماهران حشدری که از طریق سیستم رده بندی به سهمیه رسید. ابتدا به مصاف تیم برزیل می رود که احتمال برتری دارد. ماهران در دور دوم به مصاف برنده تیم آمریکا و تیم پناهندگان می رود. تونس، ازبکستان، مصر و روسیه در یک سمت جدول قرار دارند که یکی از آنها رقیب مهران در صورت صعود به نیمه نهایی خواهد بود. این جدول نشان می دهد که او برای رسیدن به فینال و مدال احتمالی باید در دیدار بهمن ماه یکی از نمایندگان قدرتمند اربکستان و روسیه را شکست دهد.

تکواندو ایران در المپیک پاریس;  کار سخت اما خوش بینانه

آرین سلیمی چهارمین و آخرین قهرمان وزن 80 کیلوگرم ایران است و در اولین مبارزه به مصاف حریفی از نروژ می رود و سپس با برنده مکزیک و گینه نو روبرو می شود. در صورت صعود اسلیمی به نیمه نهایی، برای رسیدن به فینال باید با یکی از هوگو بوکانس از روسیه، اسلوونی یا کرواسی مبارزه کند. آریان که از قد و تکنیک بسیار خوبی بهره می برد یکی از امیدهای اصلی کاروان ایران است.

تکواندو ایران در المپیک پاریس;  کار سخت اما خوش بینانه

تکواندوی ایران در دوره اخیر مدالی کسب نکرد اما حالا تیمی جدید و آماده دارد که با وجود راه سخت امیدوار است در پاریس مدال بگیرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال