تکلیف مجدد آموزش و پرورش برای بازنگری اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان
به گزارش سایت توژال. محمود امانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست «اساسنامه صندوق ذخیره معلمان در برنامه هفتم پیشرو» اظهار داشت: برگزاری جلسات کارشناسی در خصوص مسائل داغ آموزش و پرورش روال معمول کمیته های شورای عالی برای بررسی مسائل مربوط به آموزش و پرورش است. سیستم آموزشی
امانی بیان کرد: از تقویت گفتمان تخصصی در موضوعات آموزش و پرورش استقبال می کنیم و از این رو دبیرخانه شورای عالی در تلاش است تا در جلسات بدون محدودیت در این زمینه از تمامی توانمندی های نخبگان جامعه استفاده کند.
وی تاریخچه، هویت و اهمیت تحلیل ریشه های نظام صندوق ذخیره الفهنجی را طی سه دهه از تأسیس (1374 تا 1403) مورد بحث قرار داد و افزود: نقش این تحلیل در حرکت از وضعیت کنونی بسیار مهم است. به وضعیت مطلوب.
امانی افزود: ماموریت وزارت آموزش و پرورش بر اساس رعایت بند (ج) ماده 88 برنامه هفتم توسعه کشور، بازنگری اساسنامه موجود به نحوی متناسب با اهمیت رفع مشکلات این صندوق است.
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: در این تفاهم نامه به ویژگی ها، هویت و ماهیت صندوق اشاره شد که البته پیگیری های شفاهی و کتبی با نهادهای مربوطه در حال انجام است و با توجه به بررسی روند اجرای برنامه هفتم در شورای عالی و پیگیری آن، وزیر آموزش و پرورش از پیشنهاد کمیته اقتصادی و منابع مادی شورا استقبال کرد.
امانی تاکید کرد: البته نه از جنبه عملی خود، بلکه صرفاً برای تقویت گفتمان وفاق کارشناسی در مواجهه با چالش های پیش رو و اینکه این طوفان فکری و خرد جمعی کارشناسان دریچه ای برای شفافیت بیشتر در موضوع باشد. بنابراین راه حل هایی برای مقامات مربوطه با باز کردن ارتباطات.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بر تقویت گفتمان تخصصی در مسائل آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: شورای عالی تلاش می کند در جلسات بدون محدودیت در این زمینه از همه توانمندی های نخبگان در جامعه استفاده کند. تمام نظراتی که در این جلسات ارائه می شود، نظرات شخصی کارشناسان مدعو است و موضع شورای عالی نیست، بنابراین دغدغه ای برای ترویج گفتمان تخصصی وجود ندارد و از آن استقبال می کنیم.