اخبار اخبار تکنولوژی

تولید ۷ محصول نانویی با اثرگذاری اقتصادی و اجتماعی بالا در کشور

تبلیغات بنری


تولید 7 محصول نانویی که تاثیر اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی در کشور دارد

به گزارش مجله توژال؛ ستاد نانو با هدف افزایش رقابت پذیری و انعطاف پذیری شرکت های ایرانی در عرصه بین المللی، از برنامه ها و فعالیت هایی که منجر به توسعه محصولات نوآورانه در حوزه فناوری نانو می شود، حمایت می کند. در این برنامه، تمرکز اصلی بر روی توسعه محصولات نوآورانه جهانی با معیار واجد شرایط بودن پتنت خارجی با تأثیر اقتصادی، اجتماعی و امنیتی نسبتاً بالا است.

بر این اساس، تاکنون محصولات مبتنی بر فناوری نانو در ایران تولید شده است که با ارزش آفرینی بالا، تاثیر نوآوری نسبتا جهانی داشته و توسعه دهندگان آن در مسیر افزایش سطح بلوغ فناوری و تجاری سازی محصولات خود هستند. برخی از این محصولات به شرح زیر است:

سیستم خنثی سازی سوزاننده با هادی غشایی استفاده می شود

در حال حاضر در واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی کشور، ماده سوز آور مصرفی نفتکش ها با گواهی زیست محیطی به شرکتی ارسال می شود و آن شرکت اقدام به تخریب آن می کند و یا از روش اولیه تصفیه استفاده نمی شود و انباشته می شود. در حوضچه های بدون خنثی سازی و تصفیه و به همین دلیل مناطقی که … این صنایع باعث آسیب های زیست محیطی می شوند.

در پالایشگاه ها و پتروشیمی های خارجی، این ماده با روش هایی که نیاز به دما و فشار بالا دارد، تصفیه می شود. استفاده از این سیستم ها برای شرکت های ایرانی غیراقتصادی و به دلیل تحریم ها غیر قابل اعتماد است. با توجه به موارد ذکر شده در تصفیه و دفع کاستیک مصرفی، یکی از شرکت های دانش در تلاش است تا راه حلی جایگزین برای از بین بردن کاستیک بیابد و با استفاده از غشاهای کامپوزیتی توانسته است کاستیک مصرف شده را در دمای پایین خنثی کند. و فشار

کیت تشخیص سریع سرطان روده بزرگ

سرطان روده بزرگ سومین نوع شایع سرطان و دومین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان در جهان است. یکی از دلایل اصلی مرگ و میر بالای افراد مبتلا به این بیماری، عدم شناسایی آن در مراحل اولیه است. این مشکل بیش از 70 درصد از مبتلایان را تحت تأثیر قرار می دهد. در نتیجه شناسایی و غربالگری افراد در مراحل اولیه این بیماری بسیار مهم است.

از سوی دیگر، تجهیزات تجاری موجود دقت پایینی دارند که حدود 40 درصد است. به همین دلیل، کیت های با وضوح بالا برای غربالگری در مقیاس بزرگ در سطح جامعه مورد نیاز است. اسنس تکنالوژی یکی از شرکت های دانش بنیان به لطف نوآوری و گامی نوآورانه در فرآیند تولید توانسته است سری ساخت این کیت را طی چندین سال تحقیق و توسعه مستمر با دقت بیش از 90 درصد تکمیل کند. ، و همچنین تاییدیه اداره ثبت اختراع در ایالات متحده را به دست آورده است.

جداکننده باتری لیتیوم یون

در فوریه 2018، کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی ایالات متحده 25 مورد از داغ شدن بیش از حد باتری با چگالی انرژی بالا یا آتش سوزی را گزارش کرد. بیش از 25000 حادثه گرمازدگی یا آتش سوزی با بیش از 400 نوع محصول مصرفی باتری لیتیومی در یک دوره پنج ساله رخ داده است.

با افزایش استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، بروز این حوادث نیز افزایش می یابد. از این رو، یک شرکت دانش بنیان برای حل مشکل ایمنی این نوع باتری ها، جداکننده ای با پایداری حرارتی تا 200 درجه سانتی گراد و استانداردهای عملکرد عالی تولید کرده است و به طور بالقوه ایمنی آنها را متحول می کند. جداکننده نانوگارد به گونه ای طراحی شده است که با کاهش تعداد لایه های پایه، روند مونتاژ را سرعت می بخشد. همچنین دمای خشک شدن هسته باتری با استفاده از جداکننده نانوگارد قبل از تزریق الکترولیت می تواند بالا باشد و به همین دلیل زمان خشک شدن کاهش می یابد.

سرعت جذب الکترولیت این جداکننده نیز بالاست. بنابراین زمان آماده سازی غده را کاهش می دهد. تمامی این ویژگی ها باعث کاهش هزینه و افزایش سرعت تولید سلول باتری می شود.

سیستم جدید تولید بوروفن با قابلیت حمل و نقل و آزمایش

رشد بوروفن به روش پرتو مولکولی Epitsky استفاده از آن را در کاربردهای مختلف محدود کرده است. یک شرکت دانش بنیان نانوتکنولوژی توانست برای اولین بار رشد بوروفن را در یک منطقه بزرگ مستقل از بستر گزارش کند. این شرکت به دنبال گسترش تولید این ماده دو بعدی در جهان است و برای اولین بار از این ماده برای ساخت محصولاتی مبتنی بر دستگاه های الکتروشیمیایی مانند حسگرهای گاز فوق العاده حساس و خازن های فوق العاده استفاده می شود.

از نظر تئوری و بر اساس برخی آزمایشات انجام شده در گروه تحقیقاتی این شرکت، ثابت شده است که بروفن 8 برابر گرافن در ساخت این نوع دستگاه ها موفق تر خواهد بود. این نشان می دهد که بوروفن جایگزین بسیار خوبی برای گرافن در ساخت دستگاه های الکتروشیمیایی خواهد بود.

آلوپلاست استخوان حاوی نانوالیاف و نانوسرامیک های خودساخته برای ترمیم بافت استخوان است

یکی از چالش هایی که افراد معمولاً پس از کشیدن دندان یا با افزایش سن با آن مواجه می شوند، از دست دادن استخوان زیر لثه است. به همین دلیل لازم است ایمپلنت های دندانی را به گونه ای ترمیم کنید که دوام داشته باشند. راه حل فعلی استفاده از اتوگرافت یا استخوان آلوگرافت از ناحیه دژنره شده برای بازسازی آن است.

یکی از گروه های تحقیقاتی فنوار پس از 14 سال تحقیق و توسعه توانسته است 4 محصول حاوی نانوالیاف پپتیدی و نانوسرامیک های خود مونتاژ شده تولید کند که نتیجه آن کاهش زمان ترمیم بافت و افزایش همجوشی استخوان و همچنین کاهش نیاز به استفاده از آنها است. پودرهای استخوان در حجم کمتر. این محصول با آلوگرافت، زنوگرافت و سایر مواد استخوان مصنوعی در بازسازی فک، استخوان و مهره قابل مقایسه است. از نظر قیمت بسیار ارزانتر از مواد ذکر شده است.

سنسور پوشیدنی هوشمند برای تشخیص و نظارت بر زردی در نوزادان

یکی از مهم ترین نگرانی های والدین در روزهای اول تولد نوزاد، خطر ابتلا به زردی به دلیل افزایش غلظت بیلی روبین در خون است. علاوه بر نیاز به معرف های سمی، تجهیزات و دستگاه های گران، پیچیده و حجیم و تکنسین های آموزش دیده برای خون گیری، انجام آزمایش ها و تفسیر نتایج، محدودیت عمده روش های مبتنی بر خون نیاز آنها به حجم زیادی از خون خونی و تهاجمی بودن این روش‌ها باعث می‌شود که آن را به آزمایشگاه‌های مجهز تشخیصی و بالینی محدود کند.

در این محصول به منظور تشخیص زردی و پایش دوره درمان آن از چسب پوستی خالکوبی شده استفاده شده است که با کمک آنالایزر فوتوالکترونیک هوشمند پوشیدنی قادر است بیلی روبین خون را ارزان، غیرتهاجمی، سریع، مداوم و هوشمند اندازه گیری کند. مایع بینابینی بیمار.

هیدروکسید آلومینیوم نانوساختار شفاف

هیدروکسید آلومینیوم شفاف نقش مهمی در تولید سنگ مصنوعی دارد. سنگ مصنوعی یک ماده کامپوزیتی است که از مخلوطی از سنگدانه های طبیعی، رزین ها، رنگدانه ها و مواد افزودنی ساخته می شود و هیدروکسید آلومینیوم به عنوان جزء اصلی آن است. مخلوط هیدروکسید آلومینیوم شفاف در سنگ مصنوعی می تواند شفافیت را افزایش دهد، ظاهر را زیباتر کند، سفیدی را بهبود بخشد، از تشکیل رنگ زرد روشن یا قهوه ای روشن جلوگیری کند، ویسکوزیته را کنترل کند و عملیات ریختن را آسانتر کند و الگوی جریان را بهبود بخشد.

هیدروکسید آلومینیوم شفاف به دلیل اثربخشی به عنوان ضد حریق و پرکننده، کاربردهای متفاوت دیگری نیز دارد. هنگامی که این ماده در پوشش‌های مقاوم در برابر آتش استفاده می‌شود، اثرات هم افزایی از خود نشان می‌دهد که خاصیت ضد شعله و سرکوب دود آن را افزایش می‌دهد. نانو هیدروکسید آلومینیوم شفاف به دلیل شفافیت نوری عالی در تولید دستگاه های نوری نیز استفاده می شود. شفافیت و پایداری بالای این ماده، آن را برای کاربردهایی که وضوح و دقت نوری ضروری است، مناسب می کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال