اخبار اخبار سیاسی

تولید کرانول‌صنعتی برای کارخانه‌های پلیمری از پسماند

تبلیغات بنری


در گفت و گو با الناز صفرپور، کارشناس محیط زیست ایران، کارشناس محیط زیست این شرکت فناوری، وی این شرکت را یک استارتاپ در حوزه محیط زیست دانست که بر اساس مسئولیت اجتماعی خود در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد و گفت: چشم انداز ما ایجاد شهری بدون نیاز به انرژی های فسیلی است که نیاز آبی خود را از طریق ذخایر مازاد طبیعی تامین کند. یک کانال آب برای آن فراهم می کند و انرژی خود را از منابع تجدید پذیر تامین می کند.

وی زمینه فعالیت این شرکت را جمع آوری زباله از سایت عنوان کرد و افزود: برای این منظور برنامه ای را طراحی کرده ایم که از طریق آن کاربران درخواست جمع آوری زباله های قابل بازیافت خود را دارند و با مراجعه به منازل آنها زباله های تفکیک شده را از آنها جمع آوری می کنیم. ما آنها را دریافت می کنیم.

صفرپور افزود: این زباله ها را تبدیل به گرانول می کنیم. از این گرانول ها می توان به عنوان مواد اولیه در کارخانه های پلیمر استفاده کرد.

این کارشناس محیط زیست از مزایای این طرح به عنوان یکی از مزیت های این طرح فرهنگ سازی نحوه برخورد با زباله ها عنوان کرد: این برنامه نوعی ابزار جمع آوری زباله است که زباله را از منازل تحویل می دهد.

وی خاطرنشان کرد: زباله های خشک مانند کاغذ و زباله های الکترونیکی دریافت می شود.

صفرپور خاطرنشان کرد: همچنین سطل زباله برای باتری طراحی می کنیم. از آنجایی که باتری ها حاوی مواد خطرناکی هستند که پس از دفع مواد سرطان زا ترشح می کنند، این نوع زباله ها باید به صورت کنترل شده دفع شوند.

وی بیان کرد: در نظر داریم در سال 1410 شهری ایجاد کنیم که نه تنها در مسیر خودکفایی آب و انرژی قرار گیرد، بلکه الگویی پایدار و سبز برای دنیا باشد. این امر با تکیه بر فناوری های نوین در بازیافت و بهره برداری از انرژی های تجدیدپذیر انجام خواهد شد.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: هدف ما ارتقای فرهنگ و آگاهی جامعه در حوزه مسئولیت زیست محیطی و ارائه محیطی پاکتر و سالم برای نسل های آینده است. ما می خواهیم نشان دهیم که با ایجاد یک سیستم بازیابی و بهره برداری کارآمد انرژی، می توان به اقتصاد پایدار و حفاظت از محیط زیست کمک کرد.

به گفته وی، این طرح هم اکنون در استان کرمان در حال اجراست.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال