اخبار اخبار اقتصادی

توقف پذیرش اعضای جدید در بریکس

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: کشورهای عضو گروه سران قدرت های اقتصادی نوظهور در جهان موسوم به گروه بریکس تصمیم گرفته اند پذیرش اعضای جدید را موقتاً متوقف کنند.

وی در دیدار با رئیس شورای جمهوری بلاروس گفت: 10 کشور با اکثریت قاطع تصمیم گرفتند به طور موقت پذیرش اعضای جدید را متوقف کنند تا اعضای جدیدی که برجام را دو برابر کردند بتوانند به خوبی در آن ادغام شوند.

لاوروف در این سفر رسمی گفت: در عین حال تلاش می کنیم تا کشورهای شریک را به عنوان مراحل قبل از عضویت کامل طبقه بندی کنیم. ما از دوستان بلاروسی خود و همچنین تعدادی دیگر از کشورهای همفکر خود حمایت خواهیم کرد.

سال گذشته حدود 40 کشور درخواست عضویت خود را به بریکس ارسال کردند یا علاقه جدی خود را برای گسترش همکاری با بریکس اعلام کردند.

نشست وزرای خارجه بریکس در تاریخ 10 تا 11 ژوئن در نیژنی نووگورود برگزار شد و این اولین نشست وزیران پس از گسترش برجام در سال 2023 بود.

روسیه در اول ژانویه 2024 به مدت یک سال ریاست برجام را برعهده گرفت و بیش از 250 رویداد مختلف را رهبری خواهد کرد که اجلاس سران بریکس در کازان در اکتبر 2024 محور اصلی آن بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال