اخبار اخبار اقتصادی

توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری درباره مقررات حمل آلات موسیقی در کابین هواپیما

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو به تشریح اقدامات برخی شرکت های هواپیمایی در نحوه حمل آلات موسیقی پرداخت و افزود: حمل آلات موسیقی در داخل کابین از این قوانین مستثنی نیست. طبق مقررات هر مسافر می تواند چمدان خود را به شرط رعایت ابعاد و وزن چمدان داخل کابین همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: چمدان دستی از نظر وزن بین خطوط هوایی به هفت کیلوگرم و از نظر ابعاد محدود به یک کیف کوچک با اندازه حداکثر 56×45×10 سانتی متر است که یا باید در فضای بالای سر مسافر یا زیر پای مسافر.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در برخی از هواپیماهای دولتی که ظرفیت حمل 100 مسافر و کمتر از آن را دارند مانند هواپیمای CRJ این ابعاد امکان پذیر نیست و لباس در کابین پذیرفته نمی شود و به محفظه بار منتقل می شود. هواپیما و بنابراین پذیرش چمدان شخصی مسافر در داخل چمدان رایگان کابین هواپیما بستگی به نوع هواپیما دارد که قبل از خرید بلیط هواپیما باید از شرکت هواپیمایی استعلام شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: از آنجایی که آلات موسیقی دارای ابعاد متفاوت و بزرگتر از آلات سنگین هستند، قرار نگرفتن آنها بالای سر یا زیر پای مسافران ممکن است امنیت مسافران را در طول پرواز به خطر بیندازد. طبق مقررات، این اقلام یا باید در قسمت بار با هواپیما نگهداری شوند یا در شرایط صندلی اضافی برای چمدان کابین در صندلی اضافی برای حمل بار در داخل کابین پذیرفته شوند.

یازرلو در پایان تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان یک دستگاه اداری، مقررات عمومی و لازم را به شرکت های هواپیمایی ابلاغ می کند و شرکت ها نیز بر اساس آیین نامه ابلاغی، رویه های عملیاتی و تجاری خود را تدوین و اجرا می کنند. در صورتی که تشریفات شرکت های هواپیمایی مغایر با مقررات عمومی یا مغایر با قوانین تشخیص داده شود، سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص ورود خواهد کرد.

تبلیغات بنری