اخبار اخبار تکنولوژی

توصیه وزیر ارتباطات به دانش آموزان و اجرای توافقنامه‌ همکاری میان تهران و هاوانا

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، هفته اول مهرماه در حوزه ارتباطات با خبر آغاز سال تحصیلی جدید با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از مدارس تهران آغاز شد. سیدستار هاشمی در این مراسم به بیان موضوعات مختلف از جمله هوش مصنوعی و فضای مجازی به ویژه هوش مصنوعی پرداخت و استفاده از هوش مصنوعی را یکی از مهم ترین درس هایی دانست که امروزه باید به آن توجه شود و ارتباطی ناگسستنی با آن دارد. ریاضیات و آمار. فارغ از اینکه دانش‌آموزان چه رشته‌ای را انتخاب کرده و در آینده شغلی خود دنبال می‌کنند، باید بدانند که استفاده از قدرت هوش مصنوعی به طور اجتناب‌ناپذیری اتفاق می‌افتد، بنابراین از آنها می‌خواهم از همان ابتدا به ریاضیات و آمار توجه ویژه داشته باشند.

الهاشمی به دانش آموزان توصیه کرد برای بهره برداری از ظرفیت های این فضا برای حضور در فضای مجازی برنامه ریزی مشخصی تدوین کنند. گاهی اوقات فرزندان ما بی هدف و برای مدت زیادی از این فضا استفاده می کنند که باعث می شود در پایان روز احساس ناراحتی کنند.

البته در حاشیه این مراسم وزیر ارتباطات در خصوص سایر موضوعات مهم از جمله فیلترینگ، ارتقای کیفیت اینترنت و معرفی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس توضیحاتی ارائه کرد. به عنوان مثال وی در خصوص بحث انحلال گفت: محور این کار شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی است اما یک سری جلسات برگزار شد و امروز (شنبه) جلسه داریم. ما این موضوعات را در محیطی کارشناسی پیگیری و پیگیری خواهیم کرد.

اجرای قراردادهای همکاری بین تهران و هاوانا

وزیر ارتباطات و تبادل نظر اواسط هفته با مایرا آرویک مارین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری کوبا در گفتگوی دوجانبه که از طریق تماس تصویری انجام شد، گفتگو کرد. سید ستار هاشمی بر لزوم بازنگری تفاهم نامه ها، موافقت نامه های قبلی و اسناد همکاری امضا شده بین تهران و هاوانا در زمینه توسعه همکاری ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای این برنامه ها و تبدیل اسناد امضا شده به تفاهم نامه همکاری تاکید کرد. و خواستار برنامه های عملیاتی مشترک شدند.

هاشمی همچنین تاکید کرد: در راستای تعاملات مشترک، شرکت‌های خصوصی ایرانی فعال در حوزه تجهیزات و خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی حضور فعال در کوبا را دارند و انتظار می‌رود اقدامات اجرایی لازم به سرعت انجام شود. این هدف .

افزایش همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، کسب‌وکارهای نوین، دولت الکترونیک و همکاری‌های پستی از دیگر موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی وزرای ارتباطات ایران و جمهوری قرار گرفت. کوبا کوبا در این گفتگو

الزام به اخذ مجوز برای ساخت مراکز داده جدید

الزام دریافت مجوز برای ساخت دیتاسنترهای جدید از سازمان های دولتی از دیگر اخبار منتشر شده در این هفته بود. حمید منکارسی – معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران – با اعلام این خبر گفت: بر این اساس دستگاه‌های دولتی باید برای ساخت مراکز داده جدید خود، مجوز اولیه را از سازمان فناوری اطلاعات دریافت کنند. مراکز داده موجود نیز نیاز به تاییدیه انطباق با استانداردهای این سازمان دارند.

منکارسی با بیان اینکه هدف از اجرا و صدور قانون 750 تنظیم و تنظیم زیرساخت های داده کشور است که اطلاعات کاربران بر روی آن ذخیره می شود، توضیح داد: هر چه زیرساخت های این بخش استاندارد و ایمن تر باشد، کیفیت داده های هوشمند بالاتر است. لایه ارائه خدمات خواهد بود. بنابراین، سازمان ها و مؤسسات دولتی که در قراردادهای خود از بودجه عمومی و یا مشارکت عمومی-خصوصی برای مراکز داده استفاده می کنند، باید به این استانداردها توجه جدی شود.

واردات تلفن همراه 16 درصد کاهش یافت

از سوی دیگر گمرک در هفته جاری اعلام کرد که واردات تلفن همراه در نیمه نخست امسال 16 درصد کاهش داشته است. در واقع از مجموع گوشی های تلفن همراه وارد شده به کشور در این مدت، پنج میلیون و 249 هزار و 960 دستگاه به ارزش یک میلیارد و 136 میلیون دلار از مسیر تجاری و 166 هزار و 486 دستگاه به ارزش 89 میلیون و 89 میلیون دلار وارد کشور شده است. 309 هزار دلار از طریق مسیر مسافری وارد کشور شد که در این مدت واردات تلفن همراه از نظر تعداد 15 درصد و از نظر ارزشی 4 درصد و از نظر تعداد مسافر 38 درصد و از نظر ارزشی 41 درصد افزایش یافت.

چند دامنه فارسی ثبت شده است؟

همچنین در این هفته آخرین آمار تعداد دامنه های فارسی ثبت شده نیز آگهی دامنه یا دامنه همان آدرس اینترنتی شماست. هرچه این آدرس ساده تر و مستقیم تر باشد، کاربران بیشتری می توانند شما را پیدا کنند. این رشته از دو بخش اصلی تشکیل شده است. شما نام دامنه و پسوند دامنه را تعیین می کنید، و اگر رایگان باشد، می توانید آن را بگیرید. البته، پسوند دامنه به نوع کسب و کار شما و گاهی اوقات به کشوری که در آن هستید بستگی دارد.

در ایران موسسه دانش پایه یکی از مراکز اصلی ثبت دامنه اینترنتی است و هر کاربری که بخواهد دامنه ای را برای بازگشایی سایت خود ثبت کند باید به وب سایت این مرکز یا یکی از نمایندگان فعال آن در کشور مراجعه کند.

بر اساس آخرین آمار موجود در مرکز ملی ثبت دامنه ایران، از ابتدای ثبت دامنه فارسی در کشور، یک میلیون و 645 هزار و 252 دامنه ثبت شده است و از میان پسوندهای فارسی ثبت شده، پسوند ir یک میلیون و 637 هزار و 034 دامنه ثبت شده است. دامنه های فعال در ایران قرار دارند. در واقع بیشترین سهم متعلق به این پسوند است. در میان دیگر پسوندهای فارسی هر کدام کمتر از 5000 دامنه ثبت کرده اند. دامنه های با بیش از 1000 نمونه ثبت شده عبارتند از co.ir با 4325 نمونه، ایران با 1476 نمونه و ac.ir با 1064 دامنه فعال.

تبلیغات بنری