اخبار اخبار تکنولوژی

توسعه زیرساخت‌های ارتباطی روستاهای دورافتاده، اولویت دولت چهاردهم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت ایرانیان اکونومیست از سوی وزارت ارتباطات، مراسم تکریم و معارفه مشاور وزیر در امور توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمت وظیفه عمومی (USO) با حضور غلامرضا امیدی معاون رئیس جمهور برگزار شد. توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات.

وی در این مراسم خدمات رسانی به روستائیان و مردم مناطق محروم را مایه مباهات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و تاکید کرد: توسعه امکانات، تجهیزات و زیرساخت های ارتباطی در سراسر کشور و تسهیل دسترسی مردم این بخش به ویژه در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده، از اولویت های مهم است. وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم.

آقای ستار الهاشمی وزیر ارتباطات با اشاره به اهتمام و تلاش همه دستگاه‌های این وزارتخانه برای ارتقاء و ارتقای سطح خدمات دهی به مناطق روستایی اظهار داشت: مسئول توسعه ارتباطات و ارتباطات فناوری اطلاعات در مناطق روستایی از بین جوانان نخبه دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان انتخاب شد که نشان از توجه ویژه وزیر ارتباطات به این اولویت مهم دارد.

معاون وزیر ارتباطات با قدردانی از تلاش ها و خدمات ارائه شده در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها خاطرنشان کرد: بیانات رهبری مبنی بر لزوم توجه به مناطق محروم و دورافتاده کشور باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. در دستور کار مسئولان و مدیران وزارت ارتباطات قرار گرفت.

نیک محمد بلوچ زهی، مشاور جدید وزیر در امور توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در روستاها و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO) نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات انجام شده، توسعه ارتباطات روستایی را یکی از موضوعات اساسی دانست. قبلا برای خدمت رسانی به مردم در وزارت ارتباطات به مردم روستاها و سکونت آنها در روستاها خدمات ارائه می کرد.

وی مهمترین هدف این منطقه بر اساس برنامه هفتم توسعه را دسترسی 100 درصدی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد و افزود: بر اساس ابلاغیه وزیر ارتباطات به غیر از ایجاد دسترسی، بهبود و ارتقای ارتباطات نیز در برنامه های این حوزه گنجانده شده است.

توسعه زیرساخت های ارتباطی در روستاهای دورافتاده از اولویت های دولت چهاردهم است

بلوچ زهی شفافیت در ابلاغیه ها و هزینه ها را از اولویت های این مدیریت برشمرد و گفت: سامانه پایش و ارزیابی آنلاین توسعه روستایی نیز در برنامه این حوزه قرار گرفته است تا شاهد وضعیت ارتباطات در این حوزه باشیم. در زمان واقعی.

مشاور وزیر ارتباطات در حوزه عمران روستایی ارائه خدمات مختلف در حوزه ارتباطات به روستاها برای رونق اقتصادی ساکنان این مناطق را از دیگر برنامه ها در این زمینه اعلام کرد و تاکید کرد: در تلاش هستیم ایجاد کنیم. و توسعه دسترسی به ارتباطات پرسرعت، خدمات بانکی، آموزشی، بهداشتی، گردشگری و کشاورزی نیز باید در چارچوب ارتباطات به روستاییان ارائه شود.

ادامه مطلب

تبلیغات بنری