اخبار اخبار تکنولوژی

تلاش ایلان ماسک برای برگرداندن «ایکس» به برزیل

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، این تاجر میلیاردر بیش از پنج ماه است که با قاضی در برزیل که یکی از بزرگ ترین و مهم ترین بازارهای «ایکس» است، علیه آنچه «سانسور» می خواند، بحث می کند. در اواخر ماه اوت، دادگاه برزیلی ها را از دسترسی به X مسدود کرد.

تصمیم دادگاه برای بازگرداندن «X» هنوز اعلام نشده است، اما منابع نزدیک به ایلان ماسک در برزیل معتقدند که این شبکه اجتماعی تا چند روز آینده در این کشور آمریکای جنوبی در دسترس خواهد بود.

ایکس عصر پنجشنبه اعلام کرد که دسترسی به این سایت در برزیل برای یک اقتصاد شکوفا ضروری است و این پلتفرم به حاکمیت کشورهایی که در آن فعالیت می کند احترام می گذارد. تیم امور جهانی این شرکت در پستی در X اعلام کرد: “ما به دفاع از آزادی بیان و روند قانونی از طریق فرآیندهای قانونی ادامه خواهیم داد.”

الکساندر د مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، رهبری مبارزه با اخبار جعلی و سخنان نفرت پراکنی در بزرگترین اقتصاد آمریکای جنوبی را بر عهده دارد. درگیری «ایکس» و مورائس منجر به مسدود شدن حساب های بانکی شرکت اینترنتی ماهواره ای «استارلینک» در برزیل شد و ایلان ماسک در واکنش به این اقدام موراس را «دیکتاتور» توصیف کرد. استارلینک واحدی از شرکت فضایی اسپیس ایکس است که متعلق به ایلان ماسک است.

نبرد برزیل تنها یکی از مجموعه‌ای از رویارویی‌های اخیر ماسک بود که خود را “قهرمان آزادی بیان” می‌نامد و با دولت‌هایی از جمله استرالیا و بریتانیا درگیر شده است زیرا آنها به دنبال محدود کردن انتشار اطلاعات نادرست آنلاین هستند.

برزیل با حدود 21.5 میلیون کاربر ششمین بازار بزرگ “X” در جهان است. تیاگو دی آراگائو، محقق ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن، گفت: ماسک از از دست دادن سهم بازار می ترسید. او همچنین متوجه شد که این یک مبارزه بی‌معنی است و برزیلی‌ها آنطور که او انتظار داشت، به قاضی الکساندر د موراس پشت نکرده‌اند.

در آخرین تلاش برای دور زدن ممنوعیت مورائس، X هفته گذشته به روز رسانی شبکه ارتباطی خود را در اختیار بسیاری از کاربران برزیل قرار داد، اما این تلاش موقتی بود زیرا مورائس تهدید کرد که جریمه سنگینی را برای شرکت اعمال می کند.

اواخر هفته گذشته، X رویکردی آشتی جویانه را در پیش گرفت و یک نماینده قانونی محلی را که مورائس درخواست کرده بود، منصوب کرد.

در سندی که به دادگاه عالی برزیل ارسال شد، شرکت تحت کنترل ماسک اعلام کرد که 9 حساب کاربری را به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد سخنان نفرت انگیز و اطلاعات نادرست به حالت تعلیق درآورده است.

روبنس باربوسا، سفیر سابق برزیل در آمریکا به رویترز گفت: خروج ایلان ماسک بسیار مثبت است. خواه موافق باشد یا نباشد، قانون باید رعایت شود نه نادیده گرفته شود.

بر اساس گزارش رویترز، دو نفر از آشنایان به تفکر ماسک گفتند: زمانی که “X” به برزیل بازگردد، میلیاردر رویکرد کاملا متفاوتی را در پیش خواهد گرفت و اگرچه ممکن است همچنان مبارز باشد، اما احتمالا سعی خواهد کرد به قانون احترام بگذارد. یک منبع گفت که از این به بعد در دادگاه مبارزه خواهد کرد.

تبلیغات بنری