اخبار اخبار سیاسی

تل‌آویو، افسر مسئول یورش‌ها به مسجدالاقصی را فرمانده پلیس قدس کرد

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اساس توصیه دنی لوی، بازرس کل پلیس اسرائیل، یک سری انتصابات جدید انجام داده است. امیر سرتیپ ارزانی قرار است به عنوان فرمانده پلیس اشغال قدس منصوب و به درجه سرلشکری ​​ارتقا یابد.

در همین رابطه روزنامه هاآرتص نوشت ارزانی به عنوان رئیس پلیس قدس اشغالی فعالیت می کرد اما انتصاب وی اکنون دائمی شده است. این روزنامه با توجه به نقش وی در تغییر وضعیت کنونی مسجدالاقصی، این انتصاب را موضوعی بسیار حساس دانسته است. تغییراتی که منجر به درگیری با نمازگزاران مسلمان و محکومیت بین المللی شد.

روزنامه هاآرتص نوشت که از ماه گذشته، پلیس – به دستور ارزانی و بن گوئر – به بازدیدکنندگان یهودی اجازه داده است که با صدای بلند دعا کنند، آواز بخوانند و دروس تورات را آموزش دهند. در حالی که در گذشته، بازدیدکنندگانی که هر یک از موارد فوق را انجام می دادند، دستگیر و از بازدید مجدد منع می شدند.

روزنامه هاآرتص نوشت که از دیگر انتصابات انجام شده، انتصاب سرتیپ موشه بنشی، وزیر امنیت، بن گور، به عنوان رئیس پلیس کرانه باختری، جایگزین سرتیپ یوزی لوی است که در همان روز بازنشستگی خود را اعلام کرد. روزنامه هاآرتص نوشت که انتصاب بنشی در این سمت جدید به بن گیر اجازه می دهد تا کنترل کامل پلیس در کرانه باختری را در دست بگیرد.

به نوبه خود، کانال 12 اسرائیل امروز گزارش داد که کورش برنور، بازپرس ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در پرونده فساد، پس از انتصاب های جدید اعلام شده توسط بن گوئر، از سمت پلیس استعفا داد.

این شبکه صهیونیستی گزارش داد که برنور «رئیس تیم تحقیق در پرونده‌های شماره 1000 و 2000 بود که نتانیاهو متهم به فساد است و در جریان تحقیقات درباره نتانیاهو، برنور واحد تحقیقات جنایات کلاهبرداری را رهبری می‌کرد».

شایان ذکر است که اولین جلسه محاکمه نتانیاهو در 24 می 2020 پس از کیفرخواست ارائه شده توسط آویچای ماندلبیت، مشاور حقوقی سابق شورای وزیران و پس از تحقیقات پلیسی از نتانیاهو به اتهام رشوه، کلاهبرداری برگزار شد. ، و نقض امانت دادگاه همچنان در جریان است و پرونده نتانیاهو در حال بررسی است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال