اخبار اخبار تکنولوژی

تعامل با بخش خصوصی، اقتصاد حوزه فناوری اطلاعات را بزرگ‌تر می‌کند

تبلیغات بنری


به گزارش اقتصاد ایران، سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (دوشنبه) در این نشست با اشاره به اینکه مدیریت و اداره دغدغه همه دولت هاست، تاکید کرد: اگر آمارهای مختلفی در سازمانی ارائه شود که is not نیز سازگار است، یعنی مدیریت «داده» در همان دستگاه اتفاق نیفتاده است و این موضوع در لایه های بالایی نیز مؤثر خواهد بود.

وی نقص «داده» را یکی از جدی ترین مسائل کشور دانست و توضیح داد: منابع و انرژی زیادی صرف جمع آوری داده ها شده است و حفظ حریم خصوصی کاربران نیز در این موارد بسیار جدی است.

هاشمی تجربه موفق استارتاپ های بخش خصوصی را جمع آوری «داده ها» و اتصال آن به حوزه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: اگر بتوانیم در هر زمینه ای مدل اقتصادی ایجاد کنیم، ببینیم با افزایش سرعت کار می توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم. می چرخیم

وزیر ارتباطات تغییر نگاه و رویکرد را موضوعی جدی برای دستگاه های اجرایی دست اندرکار توسعه «دولت الکترونیک» ارزیابی کرد.

وی اجرای دولت الکترونیک در سازمان ها را جدا از مدیریت تضمین نمی کند و تعامل با دستگاه ها را در سطح تدوین و اجرای سیاست ها مهم دانست و خاطرنشان کرد: در صورت ایجاد سامانه، دستگاه مربوطه باید پاسخگو باشد. برای کیفیت خدماتش

هاشمی با اشاره به اینکه اگر «داده های غنی» وجود نداشته باشد، هوشمندی اتفاق نمی افتد، توضیح داد: اولین مولفه در هوش، نظارت بر بازخورد پس از اجراست و این بررسی ها باید به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر ارتباطات دسته بندی و دسته بندی خدمات دولت الکترونیک را رویکردی برای هدایت آنها دانست و ادامه داد: با این روش می توانیم به این دسته بندی ها اجازه دهیم.

وی حمایت از بخش خصوصی را یکی از فعالیت های مهم وزارت ارتباطات و فناوری در دولت چهاردهم برشمرد و افزود: در حال حاضر با تلاش بخش خصوصی در تلاش هستیم تا انرژی را در کشور هوشمند کنیم. وزارت ارتباطات در این زمینه نقش محوری دارد.

هاشمی در پایان تقویت و توسعه بخش خصوصی را به نفع کشور ارزیابی کرد و تاکید کرد: همکاری با بخش خصوصی به رشد اقتصاد در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کمک می کند.

در ابتدای این جلسه احسون کیونهو، رئیس کارگروه تعاملی دولت الکترونیک گزارشی از فعالیت های این کارگروه در پنج سال اخیر ارائه کرد.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist