اخبار اخبار سیاسی

تصویب مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله یک ملک شهرداری تهران در شورای شهر

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی نامه استاندار تهران مبنی بر ایراد مجری به تصویب شورای اسلامی را در دستور کار خود داشتند. در تهران مجوز فروش، واگذاری و معامله اموال متعلق به شهرداری تهران در این خصوص نرگس سلیمانی، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اسناد پیوست باید مصوبه اجرا شود. وی با استناد به ماده 33 این آیین نامه گفت: این تصمیم بر خلاف قانون و مقررات بوده است. کلیه معاملات ملکی باید به صورت مزایده انجام شود. بر این اساس، شهرداری مجاز است بر اساس قوانین و مقرراتی که شهرداری با این تصمیم در سنوات گذشته به آن پایبند بوده و به تصویب شورای اجرا رسیده است، نسبت به انجام معاملات وجوه غیرمنقول اقدام کند.

وی افزود: این مصوبه بر اساس آیین نامه شورای تطبیق استانداری در سال 1396 در شورا به تصویب رسید.

ناصر امانی عضوکمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با تایید اصل بر فروش اموال در مزایده عمومی گفت: در موارد خاص مانند ترک تشریفات باید از شورا مجوز گرفته شود و می توان تهاتر کرد. انجام شد. چون اصل بر حراج و ترک تشریفات است، تصویب خاص لازم است.

وی ادامه داد: اعتراض استانداری دلیل اعلام سقف قیمت بود در حالی که قرار بود تیمی متشکل از 11 نفر تعداد را تایید کنند. از طرفی اگر رقم بیش از چهار هزار میلیارد تومان باشد باید مصوبه هیات وزیران گرفته شود و این روند چندین ماه طول می کشد و در این چند ماه احتمال افزایش قیمت ملک وجود دارد. ; بنابراین باید عیوب آن برطرف شود تا مورد اعتراض قرار نگیرد.

امانی با بیان اینکه اگر قیمت حذف و دلایل انصراف از تشریفات در پیش نویس قانون لحاظ شود به تصویب شورای اجرا می رسد، گفت: موضوع تشریفات قانونی نیز باید در مصوبه قید شود تا بتوانیم موافقت با تصویب طرح قانون در مجلس شورا و در مجلس تطبیق.

محمد آخوندی، رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه در گذشته مصوباتی در این زمینه داشتیم و چنین مواردی اعلام نشده و فروش اولیه صورت نگرفته است، اظهار داشت: در این زمینه مصوباتی وجود دارد.

وی ادامه داد: به شهرداری اجازه دادیم در خصوص کسر بودجه براساس ضوابط مالی اقداماتی انجام دهد و گزارش ارائه کند و گفتیم اگر اعداد بیش از چهار هزار میلیارد تومان باشد باید مصوبه شورا را دریافت کنند.

به گفته آخوندی، پولی رد و بدل نشد و یک ملک با ارزش افزوده برای بازپرداخت بدهی به بانک واگذار شد. بنابراین هیچ پولی پرداخت نشد و فاکتور با این سند ارائه شد. بنابراین به نظر می رسد مخالفتی وجود ندارد و سابقه کار قبلی نیز همین موضوع را نشان می دهد. شورا باید بر تصمیم خود پافشاری کند و گزارش هایی را به فرماندار ارائه کند.

رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه روند کارشناسی در حال انجام است و شهرداری می تواند بگوید این روند در چه مرحله ای است، گفت: نهاد در تعیین قیمت و نرخ کارشناسی روزانه مسئولیت دارد بر اساس یک دوره زمانی تعیین می شود. در این صورت بدهی ها تسویه شده است به همین دلیل در تفاهم نامه بودجه 1403 قید کردیم که شهرداری باید اقدامات لازم را برای تسویه بدهی های خود انجام دهد.

مهدی شمران، رئیس شورای شهر تهران با تایید اینکه بحث امروز ما بحث کارشناسی نیست، تصمیمی است که به کمیته تطبیق رفته و مورد تجدیدنظر قرار گرفته است برای اجرای مزایده و می گوییم بر اساس مصوبه ۱۳۹۷ است.

وی ادامه داد: باید اجازه دهیم فروش صورت بگیرد وگرنه چرا این اتفاق می افتد؟ ما نباید مسائل قبلی را با مسئله امروز مخلوط کنیم.

مشام مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه در بودجه سنواتی به شهرداری اجازه دادیم بدهی های خود را تسویه کند، گفت: اشتباه استاندار این است که تعداد را طبق درخواست جلسه در نظر گرفتیم، بنابراین که کارشناس سپس قیمت را برای اعلام آن تخمین زد. بنابراین نباید این عدد را اعلام می کردیم. قانونگذار مراحل تعیین ثمن را در دادگستری مشخص کرده است و برای تسویه دیون کافی است کارشناس دادگستری تعداد را تعیین کند و موضوع پیچیده ای وجود ندارد.

در ادامه این جلسه سید جعفر تشری هاشمی، رئیس کمیته حمل و نقل شهری شورای شهر تهران از شهرداری خواست تا نرخ تراکم در این محدوده را اعلام کند و افزود: عوارض تراکم ساختمان 30 میلیون تومان است و در عمل اگر این مبنا را بخواهیم در نظر داشته باشیم که ملک را رایگان می فروشیم و رقم اعلام شده فقط مبلغ مالیات است. مسیری که باید طی شود باید به وضوح در لایحه در نظر گرفته شود. مبادله باید بر اساس تناسب قیمت ها باشد. اگر این موضوع در لایحه پیش بینی می شد، ابهام برطرف می شد.

به گزارش توژال، نامه استاندار تهران در خصوص ایراد شورای اجرا به تصویب فروش، واگذاری و گردش املاک شهرداری تهران و بنا به پیشنهاد ناصر امانی از اعضای برنامه بررسی شد. و کمیسیون بودجه ایرادات رفع و تصویب با حداکثر رای موافق به تصویب رسید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال