اخبار اخبار عمومی

تصمیم جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران

تبلیغات بنری


تصمیم جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران

به گزارش مجله توژال؛ محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: کمیته استرداد ارز حاصل از صادرات با استفاده از ظرفیت تبصره 1 ماده 8 آیین نامه فوق در راستای توسعه صادرات صنایع معدنی در سطح یک. دست و تامین هزینه های ارزی زنجیره مذکور از قبیل تامین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات. از سوی دیگر امکان واردات در ازای صادرات خود و سایر شرکت های گروه را با قیمت توافقی فراهم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به این ترتیب منابع حاصل از صادرات انواع تولیدات و سری صدرالاشاره طبق آنچه وزارتخانه تعیین می کند به مصارف ارزی مربوط به این مجموعه اختصاص می یابد. صنعت، معدن و تجارت.

فرزین تاکید کرد: این تصمیم مهم با توجه به جذابیت های ایجاد شده در صادرات موجب افزایش صادرات صنعت فولاد و فلزات اساسی رنگین و در نتیجه تامین ارز برای طرح های توسعه زنجیره فولاد و فلزات اساسی غیرآهنی تسهیل می شود. و شتاب گرفت. طبیعتا این امر بر درآمد و رشد آتی محصولات فولادی و فلزی در بورس کشور تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش تسنیم، هفته گذشته جلسه شورای عالی بورس با حضور وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس کمیسیون بورس و کمیته اقتصادی در محل وزارت اقتصاد برگزار شد. . معاون دادستان کل کشور در راستای بررسی وضعیت بورس.

پس از پایان جلسه، فرزین رئیس بانک مرکزی با اشاره به وضعیت آشفته بازار سرمایه، حمایت نظام بانکی از این بازار را از 3 مردادماه اعلام کرد. وی با اشاره به اقدامات جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران خرد، تمهیدات لازم را برای تامین مالی و تسریع در طرح های توسعه شرکت های بورسی از سوی این بانک اعلام کرد.

3 اقدام مهم بانک مرکزی برای حمایت از بورس:

1. ضمانت 360 درجه اوراق تامین مالی توسط بانک های عامل برای انتشار اوراق تامین مالی به ریال برای طرح های توسعه و تامین سرمایه در گردش شرکت های بورسی.

2. انتشار اوراق صکوک ارزی به ارزش 2 میلیارد یورو برای طرح های توسعه ای شرکت های بورسی بویژه در حوزه پتروشیمی و معدن.

3. اعطای وام ارزی به ارزش 1.5 میلیارد یورو به شرکت های بورسی که دارای درآمد ارزی و پروژه های زودبازده هستند، به منظور افزایش صادرات. /تسنیم

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال