اخبار اخبار اقتصادی

تشکیل کارگروه ویژه‌ برای تامین مالی نیروگاه‌ها و رفع ناترازی برق

تبلیغات بنری


تشکیل کارگروه ویژه تامین مالی نیروگاه های تولید برق و رفع عدم تعادل برق

به گزارش توژال از صندوق توسعه ملی، در جلسه مهمی که صبح امروز در محل صندوق توسعه ملی برگزار شد، عباس علی آبادی وزیر نیرو و مهدی غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی به بررسی موضوع برق پرداختند. عدم تعادل و چالش های پیش روی سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش تامین نیروگاه

در این جلسه علاوه بر بررسی موانع موجود، پیشنهاداتی در جهت تسهیل فرآیند سرمایه گذاری در حوزه انرژی ارائه شد. از نتایج مهم این جلسه تصمیم گیری برای تشکیل کارگروه ویژه تامین مالی نیروگاه های تولید برق است که با حضور نمایندگان صندوق توسعه ملی، وزارت نیرو و وزارت اقتصاد به منظور تشکیل کارگروه ویژه تامین مالی نیروگاه های تولید برق. هماهنگی و همکاری در تامین مالی پروژه های نیروگاهی. این کارگروه باید راه حل های عملیاتی را برای رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسریع تامین مالی نیروگاه های جدید بررسی و اجرا کند.

از دیگر دستاوردهای مهم این جلسه موافقت با اعطای مجوز برای نیروگاه های تولید برق با تامین مالی صندوق توسعه ملی بود. بر اساس این قرارداد، وزارت نیرو به این نیروگاه ها اجازه می دهد برق تولیدی را به قیمت بازار بفروشند. این اقدام با هدف ایجاد توجیه اقتصادی بیشتر برای سرمایه گذاران و افزایش درآمد نیروگاه ها انجام می شود. این مجوز به نیروگاه‌ها اجازه می‌دهد تا برق تولیدی خود را با شرایط رقابتی و قیمت‌هایی که تعیین می‌کنند به مشتریان عرضه کنند.

وزیر نیرو در این جلسه قول مساعد برای پیگیری و رفع مشکلات مربوط به پرداخت مطالبات ارزی صندوق توسعه ملی از نیروگاه ها را داد.

گزارشی از صندوق توسعه ملی نیز در این جلسه ارائه شد که در آن به عملکرد صندوق در تامین مالی نیروگاه‌های موجود و پیشنهادات صندوق برای تامین مالی نیروگاه‌های جدید اشاره شد. شایان ذکر است صندوق توسعه ملی همواره در این سال ها تلاش کرده است تا با توانمندی های فعلی خود نقش خود را در تامین انرژی پایدار کشور ایفا کند. این نشست با تاکید بر ادامه همکاری وزارت نیرو، وزارت اقتصاد و صندوق توسعه ملی در راستای رفع ناهماهنگی برق و توسعه توان تولید انرژی کشور به پایان رسید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال