اخبار اخبار سیاسی

تسلیحات کره شمالی انبارهای روسیه را پر می‌کنند

تبلیغات بنری


به گزارش این اقتصاددان ایرانی، کارستن برویر، رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان نیز مدعی شد که اگر تسلیحات کره شمالی کار نمی کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هرگز به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نزدیک نمی شد.

او به خبرنگاران در سئول گفت: موضوع افزایش تولید تسلیحات برای حمله روسیه به اوکراین است و این نیز با پر کردن انبارهای تسلیحات روسیه را تقویت می کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین و آمریکا به همراه سایر کشورها و تحلیلگران مستقل مدعی هستند که کیم جونگ اون در ازای دریافت کمک های اقتصادی و نظامی از مسکو، روسیه را در جنگ اوکراین با تامین موشک و موشک کمک می کند.

اخیرا رابرت کوپکه، معاون وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده است که کره شمالی از سپتامبر گذشته حداقل 16500 کانتینر مهمات و تجهیزات مربوطه به روسیه ارسال کرده است و روسیه نیز بیش از 65 موشک به اهدافی در اوکراین شلیک کرده است.

مسکو و پیونگ یانگ این اتهام را رد می کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان در پاسخ به این سوال که آیا کره جنوبی را برای ارسال تسلیحات به اوکراین تحت فشار قرار خواهد داد، افزود: دیدگاه اوکراین این است که تجهیزات ضد هوایی، خودروهای جنگی پیاده نظام و سایر تسلیحات در نبرد مفید خواهند بود و هر کشوری باید بهترین کار را انجام دهد ، سهام

کره جنوبی برخی تجهیزات و کمک های غیر کشنده را به اوکراین ارائه کرده است، اما اعلام کرده است که قصد ندارد تسلیحات ارائه دهد مگر اینکه همکاری روسیه و کره شمالی از خطوط قرمز عبور کند.

سفیر آلمان در کره جنوبی همچنین گفت: به کره شمالی اطلاع دادیم که همکاری امنیتی این کشور با روسیه پیامدهای مستقیمی بر وضعیت امنیتی ما دارد.

در سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آلمان به کره جنوبی، وی از دو کشتی آلمانی در بندر این کشور بازدید کرد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال