اخبار اخبار ورزشی

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل امارات؛ ۳ تغییر برای بازگشت به تنظیمات کارخانه

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 فردا از ساعت 19:30 در ورزشگاه هزا بن زاید به مصاف تیم ملی امارات می رود. ایران در گروه اول این رقابت ها با تیم های قطر، ازبکستان، کره شمالی و قرقیزستان به استثنای تیم امارات هم گروه است.

ایران و امارات این مرحله از رقابت ها را با پیروزی آغاز کردند با این تفاوت که امارات توانست در خاک حریف شگفتی ساز شود و ایران در خاک خود به سختی از سد قرقیزستان گذشت. تیم ملی امارات که نیمه اول را با یک گل مغلوب قطر کرده بود، توانست در نیمه دوم 3 گل به ثمر برساند و عاصفه در دو دوره متوالی موفق به زدن 3 گل مقابل قهرمان جام ملت های آسیا شد. آنها از ابتدا نشان دادند که انگیزه زیادی برای صعود به جام جهانی 2026 دارند.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل امارات؛ 3 تغییر برای بازگشت به تنظیمات کارخانه

تیم ملی فوتبال ایران نیز در اولین دیدار خود در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف قرقیزستان رفت و با خوش شانسی توانست با تک گل مهدی طارمی این رقابت ها را با 3 امتیاز آغاز کند.

امارات همیشه مقابل تیم ملی فوتبال ایران شکست خورده و کمتر موفق شده تیم ملی را ناراحت کند. اولاد زاید تاکنون 19 بار به مصاف یوزا رفته و تیم ملی فوتبال ایران نیز 15 پیروزی کسب کرده است. 3 بازی با تساوی به پایان رسید و امارات تنها یک بار و آن هم ایران را برد.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل امارات؛ 3 تغییر برای بازگشت به تنظیمات کارخانه

در 6 بازی اخیر دو تیم، تیم ملی فوتبال ایران همیشه پیروز بوده و نکته جالب اینجاست که در این 6 دیدار، امارات تنها در دیدار قبلی توانست دروازه ایران را باز کند. تیم ملی ایران هرگز در دیدارهای رسمی مقابل امارات شکست نخورده است و تنها شکست ایران مقابل امارات به یک بازی دوستانه در سال ۱۳۷۶ برمی گردد.

به نظر می رسد امیر قلعه نویی نسبت به دیدار قبل 3 تغییر در ترکیب اصلی تیم ملی ایجاد کند و این تیم با آرایش 1-3-2-4 وارد زمین شود. علیرضا بیرانوند که در دیدار مقابل قرقیزستان عملکرد فوق العاده ای داشت، در این دیدار نیز در دروازه تیم ملی فوتبال خواهد بود.

تغییری در قلب خط دفاعی ایجاد شده است. بار دیگر شاهد حضور شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان در خط دفاع یوزا خواهیم بود. آریا یوسفی از جناح راست و میلاد محمدی از جناح چپ خط دفاعی تیم ملی فوتبال را تکمیل می کنند.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل امارات؛ 3 تغییر برای بازگشت به تنظیمات کارخانه

خط هافبک هم تغییراتی دارد. جایی که سیمون قدوس در کنار سعید عزت الله قرار دارد. در دیدار قبل امید نوراکین در کنار القدوس به میدان رفت و با برگشت ضربه این بازیکن تک گل ایران را به ثمر رساند. آخرین تغییر قلانوی ها در مرحله حمله; علیرضا جهانبخش در جناح راست جایگزین علی گلی زاده می شود و در کنار طارمی و مهدی قیدی پشت سردار، تست 11 بازیکن منتخب گلانیویی را مقابل امارات تکمیل می کند.

با این سه تغییر می توان گفت ترکیب اولیه تیم ملی فوتبال پس از یک بازی تقریباً شبیه جام ملت های آسیا خواهد شد و به نوعی قلانویی با ترکیب مورد نظر خود وارد این دیدار می شود.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران:

علیرضا برانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، آریا یوسفی، میلاد محمدی، سعید عزت الله، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قیدی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

ترکیب احتمالی تیم ملی امارات:

خالد عیسی، خالد الطحانی، حمادی، کوامه کویدو، عبدالله ادریس، حریب عبدالله، یحیی الغسانی، عبدالله حمد، یحیی نادر، الذوبی، کایو کاندو.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال