اخبار اخبار اقتصادی

ترانزیت گوگرد ترکمنستان از راه آهن رشت

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، سید میعاد صالحی گفت: اتصال قطعه رشت به بندر قزوین دومین جاده ای است که دریای خزر را به خلیج فارس و دریای عمان متصل می کند و شمال و جنوب را به هم متصل می کند. کشور از طریق راه آهن .

وی ادامه داد: با توجه به این ارتباط، انتظار داریم بتوانیم به افزایش خوبی در ترانزیت بار از طریق ریل دست پیدا کنیم و با هماهنگی هایی که انجام داده ایم، از هفته آینده ترانزیت گوگرد ترکمنستان را از این مسیر خواهیم داشت. یعنی از بندر ترکمن باشی به بندر قزوین می آید و از اینجا با راه آهن از کشورمان عبور می کند.

معاون وزیر راه افزود: از 6 کریدور شمال و جنوب، دو کریدور در شرق دریای خزر، دو کریدور در وسط دریای خزر و دو کریدور در غرب دریای خزر است راه، کریدور چهارم در جاده شمال به جنوب بین کشورهای شمال ایران و جنوب ایران ایجاد شد و گامی مهم در افزایش مزیت رقابتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

صالحی در خصوص مزیت های این مسیر گفت: با این افتتاح می توانیم کالاهای روسی که قبلاً به هند می رفت را از دریای سیاه، دریای سرخ و اقیانوس هند و از مسیری حدود 50 روزه حمل کنیم. به مسیر کمتر از 20 روز یعنی انشالله حدود یک سوم کم می کنیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: با توجه به ظرفیت فعلی بندر قزوین که حدود 2.5 میلیون تن است، عمده محموله ها از طریق ریل قابل جابه جایی است و در صورت افزایش ظرفیت این بندر، ما می توانیم حمل و نقل ریلی را انجام دهیم. می تواند تا هشت میلیون تن کالا را حمل کند

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال