اخبار اخبار تکنولوژی

تحول علوم انسانی گلخانه‌ای نیست

تبلیغات بنری


به گزارش عصر دوشنبه گروه علمی اقتصاددانان ایرانی از وزارت علوم، حسین سیمایی وی در جلسه شورای فکری شورای گسترش و گسترش علوم انسانی اظهار داشت: در مرحله اول باید تجربه سال های گذشته در تدوین سند تحول علوم انسانی بررسی و تحلیل شود. ، چرا آیا اقدامات و برنامه های گذشته منجر به تغییر نشد؟

وی ادامه داد: مرحله دوم پرداختن به ضرورت تحول در علوم انسانی است. این مهم از آن جهت است که ما به توانمندی های موجود علوم انسانی که بسیار امیدوارکننده است رضایت نداریم و از شرایط فعلی مطالبه می کنیم.

سیمویی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل توجه به موضوع تحولات علوم انسانی این است که کارایی این رشته در پاسخگویی به مشکلات کشور کافی نیست، البته باید گفت که مشکل واقعی عدم علاقه است. مدیران اجرایی و تصمیم گیران به علوم انسانی.

وزیر علوم تاکید کرد: تحول در علوم انسانی یک نیاز و یک ضرورت است اما نیازمند شرایطی است که اولین شرط آن بهره مندی کل علم بشری است و هدف فقط ارتقای آن است.

وزیر علوم: تحول علوم انسانی گلخانه ای نیست

وی افزود: شرط دوم این است که باید بپذیریم که توسعه علوم بشردوستانه گرمخانه نیست و بدون ارتباط با علم و دانش جهانی شکل نمی گیرد.

سیمویی تاکید کرد: هدف ما در علوم انسانی نفی علوم انسانی با خاستگاه غربی نیست، بلکه تطبیق آن با فرهنگ و ارزش های بومی است و اتفاقاً به بخش دوم نیز توجه بیشتری می شود.

وزیر علوم گفت: نباید این نکته را در نظر گرفت که هدف ما در توسعه علوم انسانی مبارزه با تحقیقاتی است که با دیدگاه ما به علم انسانی سازگار نیست. لازمه موفقیت برنامه تحول علوم انسانی، مقبولیت اجتماعی و مقبولیت آن توسط اهالی علوم انسانی است.

سیمویی افزود: آشنایی کافی با علوم انسانی موجود و منابع غربی آن از دیگر ضرورت های این برنامه است و باید کار را به افرادی که در این زمینه می دانند سپرده شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تصریح کرد: در روند تدوین سند تحول علوم انسانی باید به این سوال پاسخ داد که چگونه می توان برای فرآیند علم سند نوشت که پویا و در ذات خود تغییر می کند و منتظر تصمیم عالی نیست؟

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری iraneconomist