اخبار اخبار فرهنگی

تحقیق و تفحص‌های جنجالی در مستند «خط شکن» زاکانی

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار سیاسی مجله «توژال»، زاکانی در مستند «خاچیکان» به چند موضوع از جمله تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی در دوران عضویت خود در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پرداخت. وی همچنین به تخلفات آزمون دستیاری در سال 1381 (مصادف با مدیریت پزشکان توسط وزارت بهداشت و درمان) اشاره کرد.

این نامزد انتخاباتی سخنان خود را با این جمله آغاز کرد: در مجلس هفتم با تخلف یک شرکت مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته مواجه شدیم.

تخلفات معاینه دستیاری

سپس به ماجرای تخلفات آزمون دستیاری پرداخت و گفت: هر روز در مجلس یک داستان داشتیم. در سال 2003 با تحصن پزشکان مواجه شدیم. اعتراض آنها به آزمون دستیاری سال 82 بود که گفتند تقلب بوده است. از وزیر وقت پرسیدیم. آنها به کمیته آمدند و به شدت با من برخورد کردند. من قانع نشدم و به سراغ ابزار جستجو و تحقیق از وزارت بهداشت و آزمون دستیاری رفتم.

زاکانی درباره نتایج بررسی ها توضیح داد: به این نتیجه رسیدیم که سوال از سال 77 فروخته شده است، یک روز نامه بسته ای دریافت کردم. دکتری را دیدم که مدعی بود از یک دلال سؤال خریده است. گزارش را به دستگاه قضایی ارائه کردیم و در دادگاه قرائت شد. افرادی که سوال می خریدند اخراج شدند. عده ای نیز دستگیر شدند. ما این کار را برای حفظ علم و سلامت مردم انجام دادیم. وزیر بهداشت سرم داد می زد. جنایتی رخ داده بود و بسیار فاجعه بار بود.

تحقیق و بررسی بحث برانگیز در مستند زاکانی

این کاندیدای انتخاباتی سپس به تشریح جزییات برخورد خود با دادستان تهران پرداخت و آنها را سخت ترین تحقیقات خود عنوان کرد. زاکانی گفت: سخت ترین تحقیق برای من رسیدگی به خطای مدعی العموم در زمان تهران است. چون ابزار آنها بود.

تحقیق و تفحص در مورد دانشگاه آزاد اسلامی

وی افزود: 13 نفر از دانشگاه آزاد اسلامی قسم خوردیم و تحقیق کردیم. در مجموع 480 هزار صفحه مدارک از کل آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی جمع آوری شد. دولت مستقل در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد. دانشجویان، اساتید و کارمندان مورد سرکوب قرار گرفتند. به سندی برخورد کردیم که دیدیم رئیس دانشگاه به بهانه حج تمام اموال و امکانات را به برادرش داده است.

کاهش آلودگی هوای تهران از طریق دیپلماسی فعال

زاکانی در ادامه این مستند به فعالیت در شهرداری تهران در سمت شهردار شهر اشاره کرد و اظهار داشت: چون به فکر رفاه مردم بودیم؛ به همین دلیل به فکر رفاه حال مردم بودیم. ما یک ماشین برقی و یک SUV وارد کردیم.

با هدف کاهش آلودگی هوای تهران و برق‌دار کردن خودروها، توانستیم با دیپلماسی فعال منابع خارجی را فعال کنیم، تسهیلات بگیریم و تحریم‌ها را بشکنیم. هزاران خودرو تاکنون رونمایی شده است. تا نوروز بیش از 50 هزار خودرو وارد تهران می شود که چهره شهر را تغییر می دهد. دیگران گفتند که موفقیت برای شما غیرممکن است.

این مستند با تصاویری از مزرعه درختی زاکانی به پایان رسید. وی ضمن کاشت نهال گفت: در حال کاشت درخت پربار و امید به آینده هستیم. ما معتقدیم در کشور بن بست وجود ندارد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال