اخبار اخبار اقتصادی

تجمیع تجارب توسعه کشورها در یک کتاب

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، کتاب چالش های توسعه از نظر سیاست گذاران معروف توسط موسسه بازار پل و موسسه روزنامه نگاری اوریز منتشر شد. این کتاب ترجمه‌ای از پروژه بانک جهانی است که از سیاست‌گذاران کشورهایی که اصلاحات و توسعه اقتصادی در دهه 1990 در دستور کار بودند، دعوت کرد و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک گذاشت.

«چالش‌های توسعه از نظر سیاست‌گذاران معروف» با ترجمه جعفر خیرخان که توسط مؤسسه روزنامه‌نگاری بازار پول و ارز منتشر شده است، خلاصه‌ای از تجربه ۱۴ سیاست‌گذار مشهور در زمینه اصلاحات و توسعه اقتصادی است. سیاست گذارانی که در دهه 1990 مسئول اجرای پروژه های توسعه در 11 کشور جهان بودند. این سیاست گذاران برجسته از آمریکا، روسیه، برزیل، هند، چین، آرژانتین، ترکیه، شیلی، اردن، غنا و لهستان در دهه 1990 هر کدام مسئولیت های مهمی از رئیس جمهور گرفته تا وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بر عهده داشتند. بانک جهانی روند توسعه را رهبری کرد و این کشورها شاهد اصلاحات اقتصادی بودند و تجربیات خود را در این کتاب روایت می کنند.

آنها به این سوال اساسی پاسخ دادند که آیا الان هم همین سیاست ها را اعمال می کنند یا خیر؟ پس از اینکه سیاستگذاران تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند، دو اقتصاددان از این کلمات انتقاد کردند که بر جذابیت کتاب می افزاید.

خلاصه تجربیات کشورهای توسعه یافته در یک کتاب

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال