اخبار اخبار فرهنگی

تجلیل شخصیت‌های دانشگاهی سوریه از تمدن کهن ایرانیان

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، رابین فرح استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه تشرین لاذقیه سوریه با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه با سید حمید ملکوتی تبار وابسته فرهنگی دیدار کرد. از کشور ما

روبین با ارائه گزارشی از وضعیت مسیحیان در سوریه و لاذقیه عشق و نگرانی شدید خود را نسبت به مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد و گفت: زبان و ادبیات فارسی رابط بین دو ملت سوریه و سوریه است. ایران. تمدن های اسلام و ایران در یک نقطه به نام جمهوری اسلامی گرد هم آمده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به سابقه طولانی ایران در تاریخ و تمدن باستانی گفت: ایران دارای تاریخ و تمدنی کهن و شگفت انگیز است که هزاران سال در تاریخ وجود داشته و در تاریخ تمدن ها ثبت شده است.

وی تصریح کرد: درخشش تمدن پارسی و برتری آن بر سایر تمدن های بشری کاملاً مشخص است و تمدن های بزرگی مانند روم و عثمانی با همه عظمت و پیشرفتی که در طول تاریخ داشته اند قابل مقایسه با تمدن ایرانی نیستند.

روبین با اشاره به جعل تاریخ و تمدن توسط کشورهای غربی افزود: کشوری که به دنبال جعل تاریخ و تمدن برای خود باشد، متمدن نمی شود. تاریخ و تمدن با جعل و دروغ ساخته نمی شود.

همه ادیان آسمانی سعادت انسان را در تقوا و توحید می دانند

همانطور که رایزن فرهنگی کشورمان در لاذقیه در این دیدار گفت: همه ادیان آسمانی یک هدف داشتند و آن دعوت انسان به سوی خدا بود. اگر همه انبیای الهی در یک جا با هم حضور می یافتند، هیچ گونه چالش و تعارضی میان آنها نبود، زیرا همگی به یک هدف دعوت می کنند و سعادت انسان را در تقوا و توحید می دانند.

وی تاکید کرد: حق و باطل همواره در طول تاریخ با یکدیگر در جنگ بوده اند. نمونه بارز جبهه حق و باطل در سرزمین فلسطین به وضوح قابل مشاهده است. از یک سو کودکان بی گناه، از سوی دیگر رژیم ظالم و کودک کش صهیونیستی، از یک سو زنان و مردم بی دفاع و تحت آزار و اذیت فلسطین، از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست، از سوی دیگر رژیم صهیونیستی. مردم مظلوم غزه و از طرفی شیاطین اشغالگر بی رحم.

تبلیغات بنری