اخبار اخبار سیاسی

تاکید باقری بر اهمیت همکاری ایران و مصر برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، بدر احمد محمد عبدالعطی وزیر امور خارجه مصر که برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود مادیقیان رئیس جمهور ایران به تهران سفر کرده بود، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد. امور جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در این دیدار ضمن استقبال از سفر عبدالعطی به تهران، برای وی در مسئولیت جدید خود به عنوان وزیر امور خارجه جدید مصر آرزوی موفقیت کرد.

باقری به سفر اخیر سامح شکری وزیر امور خارجه سابق مصر به تهران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته شاهد حضور وزرای امور خارجه مصر در تهران برای شرکت در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و وزارت امور خارجه بودیم. ما همچنین به مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران احترام می گذاریم و آن را نشانه ای اطمینان بخش از اراده جدی و تلاش ارزشمند مصر برای پیگیری روند توسعه روابط دو کشور می دانیم.

باقری بر اهمیت همکاری ایران و مصر برای مقابله با تهدیدات منطقه ای تاکید کرددیدار با الباقری و عبدالعطی
باقری بر اهمیت همکاری ایران و مصر برای مقابله با تهدیدات منطقه ای تاکید کرددیدار با الباقری و عبدالعطی

سرپرست وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: روابط دوستانه با مصر در راستای تعمیق و تحکیم سیاست همسایگی است و با تغییر دولت ها این سیاست تغییر نخواهد کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به حساسیت شرایط منطقه در سایه تشدید جنایات رژیم صهیونیستی، توانمندی‌های دو کشور ایران و مصر را خارج از عرصه دوجانبه در بعد منطقه‌ای و بین‌المللی مهم توصیف کرد. در برابر آنها مردم بی دفاع فلسطین در غزه، رایزنی و همکاری بین کشورها و رهبر اسلام به ویژه ایران و مصر، مقابله با این چالش ها و تهدیدها را ضروری دانستند.

باقری بر اهمیت همکاری ایران و مصر برای مقابله با تهدیدات منطقه ای تاکید کرددر حاشیه دیدار باقری و عبدالعطی
باقری بر اهمیت همکاری ایران و مصر برای مقابله با تهدیدات منطقه ای تاکید کرددر حاشیه دیدار باقری و عبدالعطی

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ایران، وزیر امور خارجه مصر نیز در این دیدار از سفر خود به ایران برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود بدیشیان، رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران ابراز خرسندی کرد. جمهوری اسلامی ایران، غیبت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه. وزارت امور خارجه ضمن تسلیت به شهید ایرانی، مدیریت موفق دوران انتقالی در کشور، این موقعیت حساس و خطرناک و برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری در سلامت را به دولت و ملت ایران تبریک گفت. و فضای امن

وی با اشاره به تلاش‌های وزیر امور خارجه فقید ایران با سامح شکری وزیر امور خارجه سابق مصر بر اساس تصمیم و اراده روسای جمهور دو کشور برای ادامه روند بهبود روابط، سفر فعلی خود را به تهران. این امر در اجرای دستور رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی است و وی مصر را نشانه تلاش و اصرار ممتاز مصر بر ادامه تحکیم و تعمیق روابط قاهره و تهران به نحوی که منطبق بر منافع دو کشور باشد، توصیف کرد. به شیوه ای گسترده و متمدنانه مادرش

عبدالعطی ایران و مصر را دو کشور خواهر و دوست بزرگ در منطقه و جهان اسلام، دارای تاریخ و تمدن کهن و جایگاه و نقش مهم منطقه ای دانست و افزود: رایزنی و همکاری ایران و مصر می تواند نقش موثری داشته باشد . در برقراری ثبات و امنیت و جلوگیری از ایفای نقش آن در تشدید تنش در منطقه به ویژه با توجه به شرایط حساس کنونی، به منظور توقف جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین در غزه و جلوگیری از توسعه از دایره اشغال جنگ و بحران در منطقه.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال