اخبار اخبار سیاسی

تاریخ ماموریت تاریخی اسپیس‌ایکس مشخص شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. نمایندگان پروژه در بیانیه ای کوتاه اعلام کردند که ماموریت Polaris Dawn، بخشی از یک برنامه پرواز فضایی انسانی خصوصی که توسط میلیاردر جارد ایزاکمن تامین می شود، در 31 جولای آغاز خواهد شد. در این پرواز از کپسول دراگون پولاریس داون و موشک فالکون 9 استفاده خواهد شد.

مسافران قرار است اولین پیاده روی فضایی خصوصی را با استفاده از لباس های فضایی طراحی شده ویژه اسپیس ایکس همراه با یک سری آزمایش انجام دهند. مدار Polaris Dawn حدود 435 مایل (700 کیلومتر) بالاتر از زمین خواهد بود که بالاترین سطحی است که خدمه انسان از زمان مأموریت آپولو به ماه در دهه های 1960 و 1970 به آن رسیده اند. برای مقایسه، ایستگاه فضایی بین المللی در مداری در حدود 250 مایل (400 کیلومتر) بالاتر از زمین قرار دارد.

Polaris Down اولین ماموریت از سه ماموریت برنامه Polaris خواهد بود که همگی توسط ایزاکمن تامین می شود.

به غیر از ایزاکمن، این ماموریت همچنین شامل یک سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی ایالات متحده (USAF) است. سرهنگ اسکات “کید” پوتیت خلبان خواهد بود و سارا گیلیس و آنا منون، مهندسان عملیات اسپیس ایکس، در این ماموریت شرکت خواهند کرد.

به گفته نمایندگان پروژه، پیچیدگی این ماموریت مستلزم تاخیر در توسعه آن در مقایسه با هدف اولیه راه اندازی آن در اواخر سال 2022 بود. آخرین تاخیر عمده در فوریه 2024 بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال