اخبار اخبار ورزشی

تاج الدینوف:‌ مطمئن بودم آذرپیرا را می‌برم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، در فینال وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد احمد تاجدینوف داغستانی الاصل به نمایندگی از بحرین در دیدار پایانی توانست گیوی ماچاراشویلی از گرجستان را شکست دهد و قاطعانه عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

تاجدینوف که با غلبه بر سعداللهیف و اسنایدر در دوره قبلی قهرمانی جهان به عنوان غول کشتی جهان شناخته شد و پس از کسب عنوان قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا توانست در 21 سالگی عنوان المپیک را از آن خود کند.

گفت و گو با این ستاره بین المللی کشتی را در ادامه بخوانید:

* احمد، این مسابقات المپیک را به شما تبریک می گویم. فکر می کردی روزی قهرمان المپیک شوی؟

خیلی ممنون از کودکی آرزوی کسب مدال طلای المپیک را داشتم و زمانی که کشتی را شروع کردم همیشه این هدف را در سر داشتم. وقتی دیدم سعدالله اف قهرمان المپیک شد، خودم را در این موقعیت دیدم تا روزی مدال طلا بگیرم و خدا را شکر به این هدف هم رسیدم.

تاجدینوف: مطمئن بودم که برنده آزاربرا می شوم/ به امید خدا رکورد لوپز را خواهم شکست

*در فینال جهانی بلگراد توانستید ماگومدخان ماگومدوف آذربایجانی را شکست دهید و این بار در فینال المپیک خیلی سریع گیوی ماچاراشویلی را شکست دادید؟ به این دو فینال چه امتیازی می‌دهید؟

ماچاراشویلی حریف بزرگ و خوبی است و من خودم را برای 6 دقیقه کشتی آماده کردم اما اشتباه حریف باعث شد او را به سرعت به روی پل برسانم و به او ضربه بزنم.

*می دانم که روی مشکلات روحی و روانی خیلی کار کردی و اجازه ندادی احساساتت در طول مسابقات شما را کنترل کند. آیا در طول مسابقات فشاری احساس کردید؟

عصبی نبودم اما در طول مسابقات همیشه به تاکتیک‌های مختلف فکر می‌کردم تا بتوانم از آنها استفاده کنم و طبیعی است که کمی عصبی باشم، اما عصبی نبودم.

*فکر می کنم در بازی اول (مقابل امیرعلی آذربرا) عصبی تر بودید و یک دقیقه مانده به پایان بازی عقب بودید.

بله، داشتم عقب می افتادم، اما تسلیم نشدم. حتی زمانی که عقب بودم، کاملا مطمئن بودم که برنده این کشتی خواهم بود. در مسابقه اول کمی از نظر بدنی خسته بودم، اما موفق شدم از آن عبور کنم.

تاجدینوف: مطمئن بودم که برنده آزاربرا می شوم/ به امید خدا رکورد لوپز را خواهم شکست

* چرا از اول کشتی اینطور شد؟ آیا در ابتدا می خواستید حریف ابتکار عمل را در دست بگیرد یا چیز دیگری؟

کشتی های اول در تورنمنت ها معمولا شرایط سختی را پشت سر می گذارند و ورود به شرایط مسابقه سخت است و کمی زمان می برد. من قبلا یک مصدومیت جزئی داشتم. با خودم گفتم قرار است کشتی بگیرم. من به خوبی می دانستم که شکست نخواهم خورد. خیلی تمرین کردم و می دانستم که نتیجه را تغییر خواهم داد.

* عبدالرشید سعدالله اف و خبیب نورماگومدوف پیروزی شما را در شبکه های اجتماعی تبریک گفتند. با آنها گفتگویی داشتید؟

من هنوز فرصتی برای صحبت با آنها پیدا نکردم و قطعا در آینده این کار را خواهم کرد.

* با نگاهی به کارنامه شما می بینیم که موفقیت به سرعت و به راحتی به سراغ شما آمده است. تو در 21 سالگی قهرمان المپیک و جهان هستی و همه چیز برایت خیلی خوب پیش رفته است.

اصلا آسان نبود کشتی ورزش آسانی نیست و من سخت کار کرده ام و عرق ریخته ام. به همین دلیل کشتی یکی از سخت ترین ورزش های دنیا محسوب می شود.

* از اولین قهرمانی خود در جهان بگویید؟ آیا نگاه حریفان به شما تغییر کرده و کشتی را برای شما دشوارتر کرده است؟

بله، من آن را از نظر حریفانم خواندم که چقدر انگیزه داشتند که من را شکست دهند و به همین دلیل کار سخت شد.

*هدف بعدی شما بعد از این مسابقات چیست؟

حالا می خواهم کمی استراحت کنم و با مصدومیت هایم کنار بیایم. من با پدر و مادرم خواهم بود، با آنها وقت می گذرانم و استراحت خواهم کرد. الان خیلی خسته ام. من چهار اردوی تمرینی را پشت سر هم پشت سر گذاشته‌ام و مدام به خودم می‌گفتم این اردوها بالاخره کی به پایان می‌رسد. خوشبختانه همه چیز تمام شد و حالا وقت آن است که استراحت کنم و در کنار خانواده باشم و باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی می افتد.

تاجدینوف: مطمئن بودم که برنده آزاربرا می شوم/ به امید خدا رکورد لوپز را خواهم شکست

* حریف شما در این وزن کیست؟ آیا قصد دارید به وزن بالاتری برسید؟

نه اینطور نیست کشتی گیران خوب زیادی در این وزن حضور دارند. من در وزن 97 کیلوگرم خواهم ماند و حریفانم احتمالاً همان حریفانی خواهند بود که در چند سال آینده با آنها روبرو بودم. همه آنها کشتی گیران خوب و قوی هستند. هر اتفاقی ممکن است در آینده بیفتد و به همین دلیل باید سخت تلاش کنم تا قهرمانی خود را حفظ کنم.

*قبل از مسابقات او با میهن لوپز در عکسبرداری آدیداس در پاریس شرکت کرد. او توانست برای پنجمین دوره مسابقات المپیک خود قهرمان شود.

لوپز واقعا یک اسطوره است و توانست پنجمین طلای خود را در المپیک به دست آورد و با وجود سن بالا عملکرد بسیار خوبی داشت.

*شاید بتوانید به رکورد او برسید.

نمی دانم، شاید. باید ببینیم هر چه خدا بخواهد می شود.

* بسته به سن و افتخاراتی که کسب کرده اید، می توانید به این مهم دست پیدا کنید. آیا لوپز چیزی در این مورد به شما گفته است؟

با هم صحبت کردیم. او به من گفت که در بلگراد خیلی خوب کشتی گرفتم و امیدوار بود در المپیک هم همینطور کشتی بگیرم.

تاجدینوف: مطمئن بودم که برنده آزاربرا می شوم/ به امید خدا رکورد لوپز را خواهم شکست

* در مورد اولین سکوی المپیک خود چه فکری می کردید؟

داشتم به پدرم فکر می کردم. آنها هر کاری از دستشان بر می آمد برای موفقیت من انجام دادند. کمک مالی زیادی به من کردند. امیدوارم حداقل بتوانم بخشی از زحمات آنها را جبران کنم. من سعی می کنم آنها را خوشحال کنم و از آنها بسیار سپاسگزارم.

با این همه موفقیت و توجه رسانه ای چگونه سعی می کنید متواضع و سخت کوش بمانید؟ مطمئنم قدم زدن در داغستان یا هر جای دیگر دنیا در این روزگار برای شما آسان نیست.

بله، در نهایت علاقه بیشتر می شود، اما این دلیل بر غرور و خوشحالی نیست. چون اولاً ما مسلمانیم و نباید مغرور بود. به همین دلیل من همینطور می مانم و سعی می کنم مانند گذشته زندگی کنم.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال