اخبار اخبار فرهنگی

تئاتر امروز دنباله‌رو سینمای گیشه شده است

تبلیغات بنری


حسن الاسدی که این روزها «بمان، بخوان، بخند» را زیر نظر عرضه می کند سامیه ماهری وی در گفت و گو با مجله توژال گفت: تئاتر امروز ایران را نمی توان با یک نوع خاص تعریف کرد. امروزه انواع مختلفی از تئاتر وجود دارد. اما در عین حال ژانری است که اصالت را حفظ می کند، به اصول تئاتر پایبند است و تئاتر را با کار مخلوط نمی کند.

بازیگر سریال فریبا (محمود معظمی 1403) و ناریا (جواد افشار 1403) وی افزود: امروز تئاتر ما به سمت تجارت پیش می رود. به هر شکلی و به هر قیمتی. یکی از دلایل آن وجود سالن های خصوصی است که فقط به دنبال منافع خود هستند. یعنی همان اتفاقی که برای سینمای ما افتاد برای تئاتر هم افتاد.

اسدی گفت: سینمای ما در اختیار بخش خصوصی است و گیشه باید پاسخگو باشد. وگرنه چرا کسی بخواهد فیلمی بسازد که فروش نداشته باشد و فقط هنر باشد؟ چه انگیزه ای می خواهد داشته باشد؟ تا زمانی که سرمایه اش برگردد سرمایه گذاری می کند.

حسن اسدی: امروز تئاتر جانشین سینمای گیشه شده است

یا از اینجا می افتیم یا از آنجا

وی ادامه داد: امروز تئاتر ما به سینمای تجاری و صرفاً گیشه ما وابسته شده است. همان فرم هایی را که در سینما می بینید، در تئاتر هم می بینید. یا از این جا می افتیم یا از آن جا. در حال حاضر بستگی به این دارد که سینماها مرتب کمدی ارائه کنند و به هر بهانه ای حتی با کارهای سبک، مخاطب را به سینما بکشاند و این سینمای غالب ماست.

اسدی گفت: فیلم‌های دیگری در ژانرهای دیگر تولید می‌شوند که فروش ندارند اما طرفداران خود را دارند.

قالبی که برای تئاتر باکس آفیس طراحی شده که خیلی عمیق و سطحی نیست

به گفته این بازیگر سینما و تلویزیون، امروز قالبی برای تئاتر گیشه طراحی شده است که قالبی عمیق نیست و بسیار سطحی است.

همچنین پرسید: این روزها چه کار می کنی؟ وی گفت: اخیرا فیلمی برای منبر فراخوان داده شده است 20 دقیقه تا طلوع آفتاب من در شمال کشور کار می کردم. در حال حاضر با روشن العامری من در یک زنجیر هستم.

Esde، در ضمن، در مورد نمایش استبمان، بخوان، بخندوی گفت: این نمایش نگاهی به تاریخچه نمایش در ایران دارد. از سال 1357 تاکنون. در عین حال فضای مفرح جنبه انتقادی دارد. به مدت 25 شب هر شب ساعت 18:45 اجرا می شود.

این نمایش سه شنبه شب 24 مهر در تماشاخانه سنگلج عرضه شد.

تبلیغات بنری