اخبار اخبار اقتصادی

بیکاری جوانان جهان نزولی شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، آژانس کار سازمان ملل متحد با اعلام اینکه تعداد افراد بین 15 تا 24 سال که مشغول به کار، تحصیل یا آموزش (NEET) نیستند، هشدار دهنده است و بهبود پس از همه گیری کووید-19 را هشدار داد. اصلاً در مناطقی از جهان رخ نداده است.

ILO گفت که مردان جوان در برخی مناطق و بسیاری از زنان جوان مزایای بهبود اقتصادی را نمی بینند. نرخ بیکاری جوانان در سال گذشته 13 درصد بود که پایین‌ترین میزان در 15 سال گذشته و نسبت به نرخ 13.8 درصدی قبل از همه‌گیری در سال 2019 کمتر است. پیش‌بینی می‌شود این نرخ در سال جاری و سال آینده به 12.8 درصد کاهش یابد.

با این حال، تصویر در مناطق مختلف یکسان نیست. در کشورهای عربی، آسیای شرقی، آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه، نرخ بیکاری جوانان در سال 2023 بیشتر از سال 2019 بود. گزارش سازمان بین المللی کار درباره روندهای جهانی اشتغال جوانان در سال 2024 نسبت به افزایش فزاینده اشتغال جوانان و افزایش شکاف در عرضه هشدار داد. فارغ التحصیلان جوان و تعداد مشاغل مناسب برای آنها.

بسیاری از جوانان به کار، تحصیل یا آموزش دسترسی ندارند و فرصت های شغلی مناسب در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه محدود است. نسبت جوانانی که در کار، تحصیل یا آموزش نیستند در سال 2023 به 20.4 درصد رسیده است و از هر سه نفر از این افراد دو نفر زن هستند. درصد جوانانی که شاغل، تحصیل کرده یا آموزش دیده بودند برای زنان جوان 28.1 درصد و برای مردان جوان 13.1 درصد بود. در سراسر جهان، بیش از نیمی از کارگران جوان در مشاغل غیررسمی کار می کنند. فقط در اقتصادهای با درآمد بالا و متوسط ​​رو به بالا، اکثر کارگران جوان امروزی در مشاغل عادی و مطمئن کار می کنند.

گیلبرت اف. هونگبو، سرپرست تیم گفت: «هیچ یک از ما نمی‌توانیم انتظار آینده‌ای با ثبات را داشته باشیم، وقتی میلیون‌ها جوان در سراسر جهان به کار شایسته دسترسی ندارند، و در نتیجه احساس ناامنی می‌کنند و نمی‌توانند زندگی بهتری برای خود و خانواده‌شان بسازند. سازمان بین المللی سازمان کار. در این گزارش آمده است که علیرغم شاخص های مثبت در اقتصاد و بازار کار، نظرسنجی ها نشان می دهد که جوانان به طور فزاینده ای نسبت به آینده نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بسیاری از جوانان امروز در مورد از دست دادن شغل و ثبات شغلی، وضعیت اقتصاد، بن بست اجتماعی نسل ها و چشم انداز استقلال مالی نهایی استرس دارند. هونگبو گفت که این ممکن است به این دلیل باشد که بیشتر مشاغل موجود موقتی هستند و حمایت اجتماعی ندارند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال