اخبار اخبار جهان

بوگاتی توربیون ۲۰۲۶ رونمایی شد؛ چشم‌نواز و تهاجمی با سرعت سرسام‌آور

تبلیغات بنری


بوگاتی Tourbillon 2026 رونمایی شد;  چشم نواز، تهاجمی و فوق العاده سریع

پس از انتظارات فراوان، بوگاتی رسما از توربیلون رونمایی کرد. این خودرو نسخه اصلاح شده شیرون نیست، بلکه جایگزینی برای آن است. با وجود این، شباهت های غیرقابل انکاری بین Tourbillon و Chiron وجود دارد.

بوگاتی Tourbillon دارای شاسی و سیستم تعلیق یکپارچه جدید در مقایسه با Chiron است و در زیر بدنه جذاب آن یک موتور V-16 هیبریدی کاملاً جدید قرار دارد. به لطف موتورهای هیجان انگیزش، توربون قدرتی قابل توجه 1800 اسب بخار را ارائه می دهد.

مشخصات و ویژگی های بوگاتی Tourbillon 2026

بر اساس بیانیه مطبوعاتی بوگاتی، شایعاتی که قبلا در مورد موتور خودروی جدید این شرکت شنیده بودیم، درست بود.

Tourbion مجهز به موتور عظیم 8.3 لیتری تنفس طبیعی است که 9500 بار در دقیقه (9500 دور در دقیقه) می چرخد ​​و بدون نیاز به توربوشارژ 1000 اسب بخار نیرو تولید می کند.

موتور V16 در بوگاتی Tourbillonبوگاتی

برند انگلیسی Cosworth به بوگاتی کمک کرد تا موتور Tourbonne را توسعه دهد. این موتور دارای ابعاد بسیار بزرگتر از نسل قبلی (W-16)، وزن 251.7 کیلوگرم و تولید 900 نیوتن متر گشتاور است.

ماشین بوگاتی توربیلون با درهای جلو باز

بوگاتی

بوگاتی توربیون با درهای باز و نمای عقب

بوگاتی

محور الکتریکی بوگاتی توربیلون دارای دو موتور الکتریکی 800 اسب بخاری در قسمت جلویی است و موتور سومی در قسمت عقب برای کمک به چرخش چرخ‌های عقب وجود دارد. بسته باتری 25 کیلووات ساعتی خودرو در قسمت مرکزی قرار دارد.

Tourbillon مجموعاً 1800 اسب بخار قدرت تولید می کند، تایرهای سفارشی با چسبندگی بالایی دارد و می تواند در 2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

بوگاتی توربیلون سرعت 2026

قدرت توربیلون به قدری بالاست که اندازه گیری زمان از 0 تا 100 ممکن است درست نباشد. به گفته بوگاتی، توربیلون تنها در پنج ثانیه به سرعت 200 کیلومتر در ساعت می رسد و در 10 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می رسد.

این توربیلون در کمتر از 25 ثانیه به حداکثر سرعت 380 کیلومتر در ساعت می رسد. خریداران اگر بخواهند به حداکثر سرعت 444 کیلومتر بر ساعت برسند، می توانند سوئیچ سرعت روی خودرو نصب کنند.

Tourbion با وجود باتری و موتورهای الکتریکی سنگین تر از Chiron سبک تر است. ماده ای که یک دستاورد مهندسی محسوب می شود.

بوگاتی Tourbillon در کنار Chiron و مدل های قبلی در جاده هابوگاتی

Tourbillon می تواند در مناطق شهری بدون استفاده از موتور قدرتمند V-16 خود حرکت کند. برد رانندگی این خودرو در حالت تمام برقی به حدود 60 کیلومتر می رسد.

بوگاتی به سرعت توربو در حالت تمام برقی و همچنین زمان شارژ موتور اشاره نکرد. موتور الکتریکی از سیستم 800 ولت استفاده می کند.

بوگاتی Tourbillon 2026 با ساعت سازی ارتباط دارد

علاقه مندان به ساعت سازی با اصطلاح توربیلون آشنا هستند. توربیلون مکانیزمی برای افزایش دقت است و امروزه فقط در ساعت های گران قیمت و خاص استفاده می شود. بوگاتی Tourbonne را به عنوان “یک کار بزرگ و جاودانه از پیچیدگی مکانیکی” توصیف می کند.

باز شدن درهای بوگاتی توربیونبوگاتی

پس از باز کردن درهای توربیلون دو تاشو برقی، فضای داخلی خیره کننده خودرو از طریق کیلومتر شماری که بی شباهت به ساعت نیست، نمایان می شود.

صفحات پشت فرمان و کیلومترشمار بوگاتی توربیونبوگاتی

سه صفحه بزرگ دایره ای در پشت فرمان وجود دارد که اطلاعات مختلفی از جمله دور موتور، دور موتور، مصرف سوخت و دمای موتور را نمایش می دهد. در نگاه اول، هیچ نمایشگری در داخل توربیلون وجود ندارد.

فرمان بوگاتی توربیلون

بوگاتی

داخلی بوگاتی توربیون از منظر سرنشین جلو

بوگاتی

کابین بوگاتی شامل فرمان و کنسول است

بوگاتی

نمای سرنشین جلو از بوگاتی توربیون

بوگاتی

صفحه های پشت توربیلون توسط ساعت سازان سواچ طراحی و تولید شده اند. این صفحات به ستون فرمان متصل می شوند تا هنگام چرخاندن فرمان در جای خود باقی بمانند.

مجموعه‌ای از دستگیره‌های آلومینیومی، دستگیره‌های چرخشی و یک اهرم کریستالی (که موتور V-16 را کار می‌کند) در داخل توربیلون قرار گرفته‌اند.

صفحه نمایش لمسی بوگاتی توربیلونبوگاتی

بوگاتی می گوید هدف از این طراحی القای حس شوخ طبعی بی انتها به ظاهر Tourbonne بود. در بالای کنسول مرکزی، یک صفحه دیجیتال مخفی وجود دارد که امکان دسترسی به سیستم Apple CarPlay و انجام یک سری کارها را فراهم می کند.

طراحی بوگاتی Tourbillon 2026

توربیلون از کیلومترها دورتر فریاد می زند که توسط مهندسان بوگاتی ساخته شده است. طراحی بیرونی Tourbillon، با الهام از Chiron، دارای یک دیفیوزر متمایز است که از پشت محفظه سرنشین شروع می شود و تا حد زیادی از دید پنهان است.

دریچه‌های کاربردی در قسمت پایین چراغ‌ها تعبیه شده است و در نمای جلو مشبک نعل اسبی را می‌بینیم که برای وارد کردن هوا به داخل رادیاتورها و تقویت نیروی رو به پایین عمل می‌کند. بال عقب فعال بوگاتی توربیون با حرکت به سمت بالا به عنوان یک ترمز هوا عمل می کند.

بوگاتی توربیون آبی از نمای جلو

بوگاتی

ماشین بوگاتی توربیلون، نمای بالا

بوگاتی

بوگاتی

بوگاتی / لوگوی بوگاتی در بوگاتی توربیون

بوگاتی

بوگاتی می گوید Tourbillon به یک سیستم تعلیق چند پیوندی جدید مجهز شده است که وزن آن 45 درصد کمتر از سیستم تعلیق موجود در بوگاتی شیرون است.

مدیر عامل بوگاتی می گوید مهندسان این شرکت از لوگوهای قدیمی برای تولید Tourbillon استفاده می کنند اتوره بوگاتی آنها قاطعانه گفتند: “اگر قابل مقایسه باشد، دیگر بوگاتی نیست” و “هیچ چیز به این زیبایی نیست.”

تاریخ عرضه و قیمت بوگاتی Tourbillon 2026

اگرچه بوگاتی توربیلون در سال 2024 به طور رسمی رونمایی می شود، اما این خودرو تا سال 2026 عرضه نمی شود و در آن سال شاهد عرضه 250 دستگاه از ابرخودروی جدید بوگاتی خواهیم بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال