اخبار اخبار سیاسی

بورل خواستار تحقیقات مستقل درباره حمله مجدل شمس شد

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حادثه مجدال شمس تاکید کرد: ما به یک تحقیق مستقل بین المللی در مورد این حادثه غیرقابل قبول نیاز داریم.
وی گفت: از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از تشدید بیشتر تنش‌ها اجتناب کنند.

طلال ارسلان، رئیس حزب دمکرات لبنان نیز در رابطه با این حمله اعلام کرد آنچه در جولان اتفاق افتاد تلاشی نافرجام برای جداسازی جولان سوریه از ماهیت جغرافیایی آن بود. جولان در دام پروژه رژیم صهیونیستی برای تظاهر به حمایت از اقلیت ها نمی افتد.
ارسلان افزود: تلاش رژیم صهیونیستی برای پنهان شدن در پشت غیرنظامیان برای خروج از بن بست راه به جایی نمی برد و جولان ریز و درشت تا آزادسازی کامل این تلاش ها را رد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: جولان عمق مقاومت شرافتمندانه ما و جزء لاینفک سرزمین های اشغالی است که جز با مقاومت و استواری به حالت طبیعی خود باز نمی گردد.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان شامگاه شنبه در تماس تلفنی با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان گفت: لبنان و مقاومت به قوانین جنگ و درگیری پایبند هستند و غیرنظامیان را هدف قرار نمی دهند.

رئیس پارلمان لبنان تایید کرد که حزب الله در حمله به مجدال شمس دست نداشت و مسئولیت آن اتفاق را رد کرد.

پیشتر اکسیوس به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود که حزب الله به سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که علت حادثه مجدال شمس در جولان اشغالی یک موشک ضدهوایی متعلق به رژیم صهیونیستی بوده که به زمین فوتبال اصابت کرده است.

در همین رابطه برخی منابع در شهرک مجدال شمس واقع در جولان اشغالی این جزیره سوریه اعلام کردند که در این حادثه 40 نفر مجروح شدند که حال 17 نفر وخیم بوده و در بیمارستان های این منطقه تحت مداوا قرار دارند.
ارتش اسرائیل پیشتر از کشته شدن 12 نفر در نتیجه این حادثه خبر داده بود.

اگرچه مقامات حزب الله تایید کردند که در حمله مجدال شمس دست نداشته اند، اما ارتش رژیم صهیونیستی مشتاقانه منتظر است که انگشت اتهام را به سمت حزب الله بگیرد. در همین راستا، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش آمادگی ها برای مرحله بعدی درگیری در شمال خبر داد و گفت: در صورت لزوم با زور برخورد کرده و از تمام ابزارهای ممکن برای بازگشت ساکنان شمال استفاده خواهیم کرد. شمال به مناطق خود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال