اخبار اخبار عمومی

بورس با روبدوشامبر قرمز به خواب رفت

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال؛ بازار سرمایه در اولین روز هفته بر خلاف روزهای کاری گذشته منفی بود. بنابراین شاخص کل با کاهش 8175 واحدی به رقم دو میلیون و 146 هزار واحد رسید.

بازار سهام در هفتمین روز از اولین ماه پاییز سقوط کرد. این در حالی است که این بازار از 5 شهریور ماه عمدتاً صعودی بوده است. به نظر می رسد ریسک های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی تأثیر کاهشی بر بازار سهام داشته اند. همزمان بورس اوراق بهادار دامنه نوسانات را از سه درصد به مثبت و منفی یک درصد کاهش داد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز شنبه با کاهش 8 هزار و 175 واحدی به رقم 2 هزار و 146 هزار و 848 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با کاهش یک هزار و 573 واحدی به عدد 705 هزار و 424 واحد رسید.

امروز 110 هزار نوبت معاملاتی به ارزش 4 هزار و 215 میلیارد تومان در بورس انجام شد.

بورس قرمز شدنقشه بورس – شنبه 7 مهر 1403

فملی، فولاد و وبملت از جمله نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که همگی قرمز شدند. Wepars، Venvin و Femli را نیز می توان از جمله توکن های تراکنش بالا نام برد.

در هفتمین روز از مهر 1403، شاخص ارز ایران نیز با افت 46 واحدی به 22 هزار و 263 واحد رسید.

تعداد معاملات خارج از بورس امروز به 68 هزار معامله به ارزش 8086 میلیارد تومان رسید.

آریا و فاسپا بر شاخص فرابورس تاثیر منفی داشتند اما فازر تاثیر مثبت داشت. Fazer، Maroon و Samman از جمله توکن‌های پرمعامله بودند.

بر اساس اطلاعیه سازمان بورس و اوراق بهادار و در ادامه جلسه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) مقرر شد؛ مطابق بند 11 ماده 7 قانون بازار اوراق بهادار، با هدف حفظ حقوق سهامداران و جلوگیری از تأثیر هیجانات در جهت گیری بازار، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام، حقوق سهام، صندوق های ترکیبی سهام و صندوق های سهامی که می توانند در بازارهای سهام و فرابورس باید یک درصد مثبت و منفی معامله شود. / اسنا

تبلیغات بنری