اخبار اخبار سیاسی

به دنبال مقام و اسم و رسم نبودم اما نگرانم

تبلیغات بنری


به گزارش «مسعود مزیگیان» اقتصاددان ایرانی، کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، شامگاه سه شنبه 8 خرداد 1403 در همایش «روشنفکران در حمایت از پزشکان» که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. گفت: من از کسانی نیستم که بجنگم، اما به هر نحوی… «به هر حال من زیر بار زور نمی روم». گفت: تا جایی که می دانم هرگز طرف قلدر و قلدر را نگرفته ام، بلکه همیشه با مردم بوده ام، با آنها کار کرده ام و سعی کرده ام مردمی بمانم.

وی در خصوص علت اعلام کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من به دنبال پست و مقام و نام و رسوم نبودم بلکه نگران وطن خود و آینده وطن به عنوان یک انسان هستم و این اضطراب چیزی است که آینده را بسیار تاریک می کند و اگر قیام نکنیم و دست به دست هم نزنیم و برنامه ای در برابر مسیری که آینده ما را در آن خواهد برد، نداشته باشیم.

این کاندیدای ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه خواهان آینده ای سرشار از برکت، شکوفایی و خلاقیت در کشورمان هستیم، گفت: معتقدم اگر بخواهیم این کشور را اصلاح کنیم، بدون مکتبی که در آن خلاقیت، انتقاد و کار گروهی امکان پذیر باشد، نمی شود. بدون مشارکت امکان پذیر است من به شما قول می دهم که اگر به قدرت برسم، اولین و مهمترین اولویت من رسیدگی به مدارسی خواهد بود که وضعیت بدی دارند. قول می دهم واقعیت زنده معلمان را تا جایی که بتوانم اصلاح کنم و حداقل مشکل دارو و درمان بازنشستگانی را که اکنون دچار مشکل هستند حل کنم. اینها چیزهایی است که می توانم قول بدهم.

او گفت: «با هم می‌توانیم این کشور را درست کنیم و کاری انجام دهیم که آن را موفق کنیم.» ما قطعاً به خواسته هایی که در این جلسه مطرح شد از جمله اجرای نظام جذب و مشارکت معلمان در مدیریت مدرسه خواهیم رسید.

وی گفت: ما 40 سال است که در کشور شعار می دهیم اما هیچ کاری نکرده ایم. بنابراین من نمی خواهم شعار بدهم، بلکه می خواهم به شما قول بدهم که باید در حد توانم برای حل مشکلات و مشکلات مردم تلاش کنم.

کاندیدای ریاست جمهوری در پاسخ به نگرانی یک معلم از نسل جدید گفت: من نمی فهمم نسل Z، X و Y چیست؟ مشکل این نسل ها ما هستیم. او تغییر و نوآوری می خواهد و ما تغییر نکرده ایم. اگر مدرسه و معلمان ما باور و فکر تغییر را در خود ایجاد کنند، می توانند مشکلات خود را با نسل جدید حل کنند.

وی در پاسخ به یکی از معلمان که گفته بود اگر بیایید تنور انتخابات را گرم کنید، ما معلمان سوخت این تنور نمی شویم، گفت: شما ملزم هستید، یعنی باید پشت یک نفر بایستید که بتواند دنبال کند. بر اساس خواسته های شما اما اگر شما مطالبه گر باشید اما کسی را نداشته باشید که به جای شما صحبت کند، آنها شما را به عصا می اندازند و زندانی می کنند. من می توانم به شما قول بدهم که نیروهای امنیتی رفتاری را که اکنون در مدارس انجام می دهند را انجام نخواهند داد، اما اگر شما به صحنه بیایید، می توانید این صحنه را تغییر دهید. اگر روی صحنه نروی آنها هم همین کار را می کنند و باید کف خیابان خود را مدعی شوی و در نتیجه آینده کشورمان با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: اگر همه روی صحنه برویم و کنار هم باشیم و شما به من کمک کنید، پیگیر مطالبات شما هستم. من می توانم مدارس دولتی را بهبود بخشم تا بر مدارس خصوصی غلبه کنم که اکنون هستند. من می توانم مشکلات معلمان را با خود معلمان حل کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به درخواست یکی از حاضران در سالن که از پزشکان خواسته بود در مناظره های تلویزیونی پاسخ قاطعانه به رقبای خود بدهند و تاکید کرد: برای پیشبرد کشور ابتدا باید از اختلافات و تنش ها بکاهم. من می توانم پرونده های آنها را دریافت کنم، زیرا بسیاری از آنها از ناکجاآباد می آیند. من هم آن پرونده ها را نداشتم، اما آوردند و دادند، اما وقتی یکی می آید رادیو می گوید: بهت بگم خوب نیست؟ این پیژامه ما را به اینجا رساند.

مداوم…

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال