اخبار اخبار اقتصادی

به دلیل مرگ حجاج یک وزیر اخراج شد

تبلیغات بنری


وزیری به دلیل فوت حج برکنار شد

به گزارش مجله توژال؛ بر اساس اعلامیه وزارت اوقاف و اوقاف تونسی، دست کم 49 زائر تونسی در جریان مناسک حج امسال به دلیل دمای بسیار بالا جان خود را از دست دادند و تعدادی از آنها مفقود شدند و خانواده هایشان همچنان در جستجوی سرنوشت آنها هستند.

کشته شدن و ناپدید شدن ده ها زائر تونسی موجی از خشم را در این کشور برانگیخت و انگشت اتهام به سمت ابراهیم الشیبی وزیر اوقاف و اوقاف تونس نشانه رفت و وی اعتراف کرد که در این زمینه سهل انگاری صورت گرفته است. .

در پی درگذشت زائر تونسی قیس سعید در فضای باز، رئیس جمهور این کشور وزیر اوقاف و امور مذهبی را از سمت خود برکنار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی تونس، ساعاتی پیش از این حذف، وزارت اوقاف و امور مذاهب تونس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: تعداد کشته شدگان در موسم حج امسال به 49 نفر رسیده است.

ابراهیم الشیبی با اعتراف به سهل انگاری در این زمینه گفت: تحقیقات خود را در سطح وزارتخانه انجام می دهیم و هرکس مقصر باشد مجازات می شود.

بر اساس آمار رسمی تعداد زائران تونسی 10 هزار و 982 نفر است که اولین دسته از آنان پس از بازگشت از سرزمین وحی خواستار بازنگری شرعی در مدیریت زائران بیت الله الحرام شدند.

شماری از شهروندان تونسی بر این باورند که تعداد کشته شدگان در موسم حج امسال بیش از آن چیزی است که وزارت اوقاف و اوقاف منتشر کرده است. زیرا تعدادی از زائران به صورت غیر رسمی به سرزمین وحی رفته اند. در طی مناسک حج امسال، بیش از 1000 زائر به دلیل دمای بسیار بالا جان خود را از دست دادند که بیشترین آمار در میان مصری ها بود، زیرا 658 زائر جان باختند. / تسنیم

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال