اخبار اخبار ورزشی

بهت هزاران تماشاگر میزبان در سالن جودو و ضرب نخستین طلای اسلوونی

تبلیغات بنری


به گزارش سه شنبه شب توژال، در ادامه رقابت های جودوی بازی های المپیک 2024 پاریس، جودوکاران وزن 63 بانوان و 81 وزن مردان برای کسب مدال به تاتامی روی آوردند.

در وزن منهای 63 کیلوگرم بانوان، نمایندگان مکزیک و اسلوونی برخلاف انتظار به فینال راه یافتند که آندره آ لیسکی از اسلوونی توانست به مدال طلا دست یابد.

در کمال تعجب هزاران تماشاگر به میزبانی سالن جودو، اسلوونی اولین مدال طلای خود را کسب کرد.

این اولین مدال تیم اسلوونی در المپیک پاریس بود. آوته آلکارز از مکزیک که با صعود به فینال شگفتی بزرگی را رقم زد، مدال نقره را از آن خود کرد.

کلاریس آگبگنو، ستاره تیم ملی زنان فرانسه که قهرمانی جهان را در اختیار دارد و امید زیادی به این مسابقات داشت، به مدال برنز دست یافت. او در نیمه نهایی مقابل لشی در مقابل هزاران هوادار خانگی که برای دیدن مدال طلای او آمده بودند شکست خورد. لارو فازیلو از کوزوو نیز در این وزن به مدال برنز دست یافت.

در کمال تعجب هزاران تماشاگر به میزبانی سالن جودو، اسلوونی اولین مدال طلای خود را کسب کرد.

در وزن منهای 81 کیلوگرم تاکاهوری ناگاسه ژاپنی در فینال هیجان انگیز و حساس مقابل تاتو گریگاشویلی، قهرمان ملی گرجستان به برتری رسید و سومین مدال طلای سامورایی را در المپیک پاریس به دست آورد. لی جون هوان از کره جنوبی و محمد بیکوف از تاجیکستان مقام سوم را به خود اختصاص دادند.

رقابت های جودوی المپیک پاریس که از روز شنبه آغاز شده به مدت هفت روز ادامه دارد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال