اخبار اخبار سیاسی

«بسیار تأثیرگذار»؛ توصیف وزیر دفاع روسیه از دستاوردهای دفاعی ایران

تبلیغات بنری


به گزارش روز چهارشنبه توژال، آندری بلوسف حدود 20 دقیقه از وقت خود را در این نمایشگاه بین المللی به بازدید از توان دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران اختصاص داد که بسیار بیشتر از زمان حضور وی در سایر غرفه ها بود. .

در این بازدید که عصر سه شنبه انجام شد، کارشناسان صنعت دفاعی کشورمان توضیحاتی را در خصوص دستاوردهای ارائه شده در این نمایشگاه ارائه کردند.

جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست بازدارندگی خود، بخشی از توانمندی های صنایع دفاعی خود از جمله توانمندی های وزارت دفاع و شرکت های دانش ایرانی را در نمایشگاه بین المللی فنی نظامی روسیه به نمایش گذاشت.
در این نمایشگاه تسلیحات، مهمات، هواپیماهای بدون سرنشین، تجهیزات صنعت هوانوردی، سامانه‌های پدافند هوایی و دریایی، موشک‌های بالستیک، رادار و تجهیزات جنگ الکترونیک و باتری‌های صنعتی و نظامی تولید شده توسط متخصصان ایرانی به نمایش گذاشته شده است.

غرفه جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه با حضور هیئت عالی رتبه نظامی کشورمان به ریاست سردار سرتیپ علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) افتتاح شد. و کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه.
غرفه کشورمان علاوه بر مقامات و فرماندهان نظامی روسیه میزبان مقامات کشورهای شرکت کننده در این رویداد بود که با هدف آشنایی با تجربیات ایران در حوزه صنایع دفاعی و بهره مندی از آنها از غرفه کشورمان بازدید کردند.
سرگئی شویگو، دبیر شورای امنیت روسیه و دیمیتری شوگایف، رئیس سرویس فدرال همکاری های فنی نظامی این کشور از دیگر مقامات ارشد کشور میزبان بودند که از دستاوردهای صنعت دفاعی ایران بازدید کردند.
جمهوری اسلامی ایران برای سومین سال متوالی در این نمایشگاه حضور یافت و از جمله محصولات به نمایش درآمده برای اولین بار پهپاد مهاجر 10 و چند سامانه پدافندی و راداری رونمایی شد.

ادامه مطلب

دهمین مجمع بین المللی فنی نظامی روسیه که در روز دوشنبه 22 اوت 1403 هجری شمسی آغاز به کار کرد، عصر چهارشنبه در مراسمی با پخش پیام تصویری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کار خود پایان داد.
بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، هیئت‌های 83 کشور از جمله 39 هیئت به ریاست وزرای دفاع یا روسای ستاد کل نیروهای مسلح این کشورها در این مجمع شرکت کردند.
بر اساس این گزارش 120 شرکت از خارج از روسیه در این رویداد شرکت کردند. در عین حال جمهوری اسلامی ایران، بلاروس، هند و چین با برپایی غرفه های ملی بخشی از توان دفاعی خود را آشکار کرده اند.
در این نمایشگاه بیش از 20000 نمونه از محصولات نظامی و همچنین محصولات دو منظوره به نمایش گذاشته شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال