اخبار اخبار سیاسی

برگ برنده هریس

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، محبوبه نیاورانی در سرمقاله صبح نو نوشت:

اگرچه ترامپ در کارنامه خود پیروزی بر یک نامزد زن ریاست جمهوری داشت، و هیلاری کلینتون چهره مشهورتر و سیاستمداری بالغ تر از کامالا هریس بود. اما شرایط امروز برای کامالا هریس بهتر است تا ترامپ را شکست دهد. ترامپ به دلیل سوابق خود نتوانست رای مردم آمریکا برای ماندن در کاخ سفید را پس دهد و حالا رقابت او با چهره ای جدید به چالشی برای کمپین انتخاباتی او تبدیل شده است.
در مقایسه با بایدن، هریس در نظرسنجی‌ها عملکرد بهتری دارد تا جایی که در آخرین نظرسنجی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ۲ درصد از ترامپ پیشی گرفته است و به گفته شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، هریس ۵۹ ساله از نظر ذهنی قوی و قوی است. قادر به رویارویی با چالش‌ها.» به خصوص که دادگاه ترامپ را به خشونت جنسی و 34 فقره کلاهبرداری متهم کرد و معاون وی ونس که به دلیل مواضعش مورد حمله دموکرات ها قرار گرفت، کمپین ترامپ را مانند یک کمپین ضد زن جلوه داد. پولیتیکو در گزارش خود به این نکته مهم اشاره کرد و نوشت: با کناره گیری بایدن، ورود هریس به صحنه و افزایش رقابت های انتخاباتی، حضور ونس در جلب آرای زنان موثر نخواهد بود. کمپین ترامپ بیش از حد مردانه شده است و تمایلات زن ستیز او ممکن است زنان بیشتری را به سمت کمپین هریس سوق دهد.
از سوی دیگر در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اکثر مسلمانان آمریکا به بایدن رای دادند که با توجه به حمایت کاخ سفید از رژیم صهیونیستی در این مدت انتظار می رفت در مورد انتخابات سکوت کند و به این نامزد رای ندهد. اما هریس سعی کرد در سفر اخیر نتانیاهو به آمریکا مواضع هوشمندانه ای اتخاذ کند. وی علاوه بر عدم حضور در سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، در دیدار با نتانیاهو نیز گفت که در برابر این رژیم سکوت نمی کنم. علاوه بر این، جاش شاپیرو، فرماندار دموکرات پنسیلوانیا، معاون اول احتمالی هریس، نتانیاهو را خطرناک و مخرب توصیف کرد. مواضعی که ترامپ به طور علنی از آن انتقاد کرد و دیدار هریس با نتانیاهو را «نفرت انگیز و توهین آمیز» توصیف کرد و گفت: «کامالا هریس اسرائیل را دوست ندارد». اکنون به نظر می رسد ترامپ راه سختی برای شکست رقیب خود دارد و شاید به همین دلیل است که رژیم صهیونیستی به دنبال آغاز جنگی جدید در منطقه است. اکنون این کاخ سفید است که برای باقی ماندن در قدرت، باید بتواند نتانیاهو را مهار کند و از یک جنگ بزرگ منطقه ای که می تواند بزرگترین تهدید را برای مبارزات دموکرات ها ایجاد کند، جلوگیری کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال