اخبار اخبار تکنولوژی

برگزیدگان دومین نشان عالی دانش را بیشتر بشناسیم+فیلم

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن کارشناس اقتصاد ایرانامروز (دوشنبه) دومین مراسم اعطای بالاترین درجه علم و دانش همزمان با گرامیداشت یکهزار و 57مین سالگرد سنت آموزش عالی در ایران و نودمین سالگرد تصویب قانون تأسیس دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد. تهران. محمد علی ذو الفجول وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، محمد رضا مخبر دزفولی رئیس فرهنگستان علوم، حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس شورای اسلامی علی رضا مینادی سفیدان، ردا برحسین دبیر دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور چهره های علمی و فرهنگی بر روی سینه این چهره ها افتتاح شد.

جلگه محمدعلی آذرشب، باقر سروخانی، علی اکبر صبوری، سید حمیدرضا صادقی، یحیی اکیکی، علی خیرالدین، محمدرضا حافظی، سید کمال خرازی، محمدرضا واعظ مهدوی، علی اکبر صالحی. آنها در دومین مراسم اهدای جوایز دانشگاه علوم پزشکی تهران در تهران به عنوان یازده برگزیده تجلیل شدند و این نشان بر سینه آنها چسبانده شد.

ادامه مطلب

متوقف کردناو بازی می کند

-00:37

باصدا کردنبی صدا

یک نقطهخروج از تمام صفحهورود به حالت تمام صفحهدانلود

شرح سوابق برگزیدگان دومین دوره اعطای جایزه عالی دانش

جواد فایزوی در سال 1331 در قم به دنیا آمد و از اساتید برجسته و محقق برجسته دانشگاه تهران در رشته مهندسی برق و کامپیوتر و از اعضای پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران است وی دارای سه کتاب تخصصی در رشته مهندسی برق از سوی ناشران معتبر بین المللی و رتبه اول تحقیقات پایه جشنواره خوارزمی در سوابق علمی آن است.

محمدعلی زرشبوی محقق ایرانی زبان و ادبیات عرب و استاد و پژوهشگر برجسته دانشگاه تهران در سال 1326 در کربلا متولد شد. این چهره شناخته شده جهان اسلام رایزن فرهنگی ایران در سوریه و سودان بود.

باقر سرخانیوی در سال 1318 در قزوین به دنیا آمد، او جامعه شناس ایرانی است و بیش از 190 کتاب و مقاله در زمینه جامعه شناسی ارتباطات و رسانه نوشته است. این استاد برجسته، فارغ التحصیل دانشگاه سوربن فرانسه با رتبه بسیار عالی، استاد پیشکسوت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و از بنیانگذاران و پیشگامان رشته جامعه شناسی ارتباطات در سال 1390 می باشد. ایران.

علی اکبر صبوری: متولد 1339 در روستای فاروتاگا کاشمر، استاد ممتاز دانشگاه تهران، متخصص بیوفیزیک و یکی از یک درصد دانشمندان برتر جهان در زمینه بیوشیمی و بیوفیزیک است. از جمله افتخارات وی می توان به کسب جایزه علامه طباطبایی، جایزه ابن سینا و لقب معلم ایده آل کشور اشاره کرد.

سید حمیدرضا صادقیوی متولد 1347 در خوانسار است و دارای بیش از ششصد مقاله در مجلات و کنفرانس های داخلی و خارجی است در زمینه های تخصصی کسب جایزه جهانی حفاظت از خاک هند، برنده شدن در سالنامه علمی، شناخته شدن به عنوان دانشمند جهانی 2% در سال های 2021 و 2022 و نایب رئیسی اتحادیه بین المللی حفاظت از خاک و آب از سوابق این استاد برجسته است. .

یحیی آکیکی: متولد 1310 در کرمانشاه، استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته روماتولوژی کودکان و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران است. از افتخارات و سوابق ایشان می توان به دریافت لوح تقدیر حامی سلامت از جامعه سلامت جمهوری اسلامی ایران، شناخته شدن به عنوان استاد نمونه کشوری، تلاش برای ایجاد رشته فوق تخصصی روماتولوژی کودکان و عضویت در انجمن اشاره کرد. کالج بین المللی اطفال آمریکا

علی خیرالدین: متولد 1343، فارغ التحصیل دانشگاه مک گیل کانادا و استاد ممتاز مهندسی عمران دانشگاه سمنان، استاد نمونه قطری، پژوهشگر برجسته و ارشد ایرانی در زمینه ساختارها و شبکه های عصبی، یکی از 2 درصد دانشمندان برتر در سال های اخیر. 2021 و 2022 در سطح جهانی و پروفسور بتن کشور در سال 1401. دارای سوابق بنیانگذار و معاون سابق فناوری و نوآوری وزارت علوم، رئیس سابق دانشگاه سمنان، ثبت 10 ثبت اختراع، نویسنده 12 کتاب آموزشی و سردبیر مجله English Modernization Journal of Civil Engineering.

محمدرضا حافظیوی متولد 1335 در تهران، استاد دانشگاه شهید بهشتی در رشته معماری است و دارای مقالات داخلی و خارجی در زمینه معماری است طراح و معمار برج میلاد، مجموعه هنری دیدی تهران و سایر ساختمان های بزرگ، رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه تربیت مدرس، رئیس سابق دانشگاه هنر، رئیس دانشکده معماری و شهرسازی شهید رئیس کمیته هنر و معماری شورای برنامه ریزی و توسعه آموزش عالی دانشگاه بهشتی و عضو گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر و عضو کمیته ملی فرهنگی یونسکو.

آقای کمال خرازی: متولد 1323 در تهران، استاد تمام دانشگاه تهران در رشته مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، نماینده و مروج حوزه بین رشته ای علوم و فناوری های شناختی در ایران و دبیر اول علوم شناختی. ستاد توسعه. و تکنیک ها وی مؤسس پژوهشکده علوم شناختی، عضو هیئت امنای آزمایشگاه نقشه برداری مغز و رئیس کمیته علوم شناختی وزارت علوم است.

محمدرضا فایز مهدویوی متولد 1337 در تهران استاد دانشگاه شهید در رشته فیزیولوژی و یکی از برجسته ترین و تاثیرگذارترین اساتید دانشگاه در حوزه سیاستگذاری سلامت اجتماعی در کشور است.

علی اکبر صالحیوی در سال 1328 در شهر کربلا به دنیا آمد. وی استاد مهندسی هسته ای دانشگاه فنی الشریف، وزیر سابق امور خارجه، معاون سابق رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و دریافت کننده مدرک مدال شجاعت و مدال خدمت اسلامی. جمهوری ایران دارای آثار علمی و فناوری بسیاری در زمینه مهندسی هسته ای و انرژی است. رئیس سابق دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، برنده جشنواره پژوهش‌های توسعه خوارزمی، برگزیده مجله نیچر به عنوان یکی از 10 نفر برتر سال 2014 جهان و برگزیده شدن تزار اتمی ایران در آمریکا. مجله علوم شامل سوابق و افتخارات برای این معلم.

بیایید در مورد برندگان دومین جایزه دانش + فیلم بیشتر بدانیم

به گزارش توژال، فرآیند غربالگری صلاحیت داوطلبان کسب دانش بالا با 11 مولفه در پرونده علمی و تخصصی اساتیدی که دارای آثار علمی و پژوهشی نوآورانه در سطح ملی و بین‌المللی هستند، اجرا شده است. در مرزهای دانش، «تأثیر اجتماعی»، «حضور آثار نوآورانه علمی در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد موجی جدید»، «کسب جایزه بزرگ بین‌المللی در زمینه‌های علمی و پژوهشی در حوزه‌های تخصصی». رشته استاد برگزیده، «داشتن شهرت ملی و بین المللی در تخصص خود»، «داشتن کار علمی و پژوهشی برای دستیابی به اهداف علوم انسانی»، «کسب و کار برای توسعه بنگاه های دانش بنیان»، «کارآفرینی». در سطح ملی کارآموزی و هدایت علمی به نحوی که دانشجویان به عضویت هیئت علمی استاد درآیند، «شخصیت پخته و پخته» «سطح علمی و همسو با نظام جمهوری اسلامی» از جمله این شاخص ها است.

جلگه اعظم ارجی زاد، عباس بازرگان، احمدرضا دهپور، استاد علی اکبر رشاد، عباسعلی زالی، حسین صفایی، سید کاظم علوی بنا، محمود فتحی فیروزآباد، اردشیر قوام زاده، محمدمهدی کیانی، محمود مهرداد شکریه حُرّس. آنها مفتخر به دریافت اولین جایزه عالی کشور در سال گذشته شدند.

نشانه ای عالی از دانش این جایزه ویژه و مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران است که هر ساله در 6 گروه و شعبه علمی به دانشمندان و اساتید ایرانی و غیر ایرانی با اقتدار علمی که همکاری موثری با محققان ایرانی، مراکز و مراکز ایرانی داشته باشند اعطا می شود. نهادها

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال