اخبار اخبار فرهنگی

برگزیدگان دومین جشنواره ملی سرود کانون معرفی شدند

تبلیغات بنری


به گزارش مجله توژال به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل قانون، هیئت داوران دومین جشنواره سرود ملی خلق قانون با حضور بهرام دهقانیار، سید جواد هاشمی و شهروز حقی اعلام کردند. اسامی سرود ملی سه گروه برتر سرود.

ترانه «بازی های محلی» از استان کرمان رتبه اول، ترانه «ایران من» از استان گلستان و «خوشا گیریز دهکرد» از استان چهارمحال و بختیاری مشترکا مقام دوم و آهنگ «جان جانان» از استان زنجان رتبه دوم را کسب کردند. محل مقام سوم در دومین دوره این جشنواره.

آهنگ غم سپیلو از استان سیستان و بلوچستان نیز با رای مردم به عنوان بهترین آهنگ معرفی شد.

20000 دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند

احسان المنصوری گفت: از سال گذشته با تلاش ممتاز معاونت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در سطح کشور، جشنواره ملی خلاقیت سرود احیا شد و کانون پس از سال‌ها موفق به پاسخگویی به خواسته‌های مردم شد. مقام معظم رهبری در زمینه سرودهای اجتماعی با حضور 20 هزار دانش آموز و 1111 گروه که فردا سرود سرودند، مشهود بود و در 29 استان جشنواره سرود ملی در سطح استانی برگزار شد. در استان مرکزی شاهد حضور 53 گروه سرود بودیم که در نتیجه این گروه‌های سرود که تا بهار امسال در استان‌ها ساخته شد، این گروه‌های منتخب در استان مرکزی و شهرستان بودند. اراک.

وی خاطرنشان کرد: گروه ها در 26 شهریورماه در استانداری مرکزی حضور یافتند و از ابتدای حضور با وجود تمام خستگی راه شاهد اجرای و ممارست بسیار زیبای گروه ها بودیم که خاصیت، طولانی و ویژه ای داشت. ظاهر شاد در چشم آنها. در 27 شهریور از ساعت 8.30 تا 18.00 گروه های سرود به اجرای برنامه ادامه دادند که باعث خوشحالی شنوندگان و مسئولان حاضر در جلسه شد.

المنصوری ادامه داد: داوری دیشب تا پاسی از شب بر عهده هیئت داوران بود و امروز سه عنوان اول مجموعه سرودها به اضافه یک عنوان رای مردمی که باید گفت 65 هزار بازدید کننده و 200 هزار بازدیدکننده داشته است برآورد شد. دقیقه روی سکو با استقبال گسترده ای از تماشای سرود مواجه شد.

سرود هویت مذهبی و ملی را تقویت می کند

حمید صحطی (مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) در خصوص یکی از این آیین ها گفت: سرود باعث ارتقای هویت دینی و ملی می شود بنابراین سرمایه گذاری جدی روی آن می کنیم. پنج سال بعد جشنواره سرود احیا شد و به بهترین شکل ممکن برگزار شد. این مرکز از آنجایی که به یک نهاد مرجع تبدیل شده و در زمینه کتاب، شعر، انیمیشن، فیلم و غیره در زمینه کار با کودکان و غیره فعالیت می کند، نهادی فعال در زمینه آموزش غیررسمی در کشور است. نوجوانان با توانمندی های معلمان.

وی ادامه داد: ما می گوییم کانون یک نهاد مرجع است زیرا مکمل فعالیت های آموزشی مدارس و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و حلقه میانی حلقه های میانی آموزش و پرورش است. کانون درهای خود را به روی تمامی سازمان های فعال در حوزه کودک و نوجوان گشود و تمامی کودکان ایران را به این جشنواره دعوت کرد.

شملیقی توجه به محتوای شعر و موسیقی را در تأثیرگذاری سرود مؤثر دانست و افزود: وزیر آموزش و پرورش در راستای اهداف آموزشی و پس از توجه به موضوع نماز بر توجه به کار گروهی تأکید می کند.

تعیین مربی سرود در مراکز مرکز ضروری است

هیئت داوران در بیانیه خود کانون پرورش فکری را یکی از نهادهای متولی فعالیت های آموزشی و فرهنگی کودکان و نوجوانان در کشور دانسته و بر اهمیت توجه به گروه های مداحی و جذب معلمان و کارشناسان شایسته در این زمینه تاکید کرد. . سرودهای وسط مرکز.

هیئت داوران دومین جشنواره سرود ملی در بیانیه خود ادامه داد: در این دوره از جشنواره کیفیت آوازی و موسیقایی گروه ها در اولویت اول داوری قرار گرفت و جنبه نمایشی به عنوان یک عنصر ضروری لحاظ شد. نکته تکمیلی در اعلام نتایج که امیدواریم در دوره های آتی برنامه ریزی شود و به طور دقیق تر شاهد انجام کارهای باکیفیت و فنی تری باشیم.

اعضای هیئت داوران در پایان بیانیه خود افزودند: مربیان گروه با در نظر گرفتن ویژگی‌های آوازی گروه‌های دختر و پسر از جمله دقت، توجه بیشتری به انتخاب اشعار هدفمند و قدرتمند و کیفیت موسیقی داشته باشند. در گستره صدا، دقت در ترکیب و پیوند صحیح شعر و موسیقی در زمان تصنیف و همچنین استفاده از قابلیت های بی حد و حصر موسیقی اقوام و محلی ایران.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال