اخبار اخبار سیاسی

برگزیده شدن طرح «من شهردارم» باعث دیده شدن پایتخت ایران در جامعه جهانی می‌شود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. عطاالله رفیعی آتانی درباره انتخاب طرح «من شهردار» به عنوان ابتکار تهران در مراسم جایزه جهانی مسکو ۲۰۲۴ گفت: ابتدا باید این کمک را به شهرداری تهران تبریک بگویم. مهمترین مبنایی که برای این ایده گذاشتیم اجرای دموکراسی جمهوری اسلامی بود که جوهره آن مشارکت مردم آجین است و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی استقرار نظام دموکراتیک در ایران است. .

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت شهری محصول این مردم سالاری بوده و هست، ادامه داد: مهمترین شعار رهبرانقلاب اسلامی مدیریت شهرها از طریق شوراها بود. حتی در آن زمان هم پیش بینی می شد که شوراها از امروز توانمندتر باشند.

رفیعی آتانی با تایید اینکه بسیاری از پروژه ها با رای مستقیم مردم در طرح «من شهردار هستم» انتخاب می شوند، خاطرنشان کرد: در دوره اول «من شهردار هستم» تقریباً 500 هزار رأی دهنده و بیش از 1200 رأی دهنده داشتیم. رای دهندگان طرح ها از طریق رای مستقیم مردم انتخاب شدند و پس از اجرای موفقیت آمیز، مرحله دوم اجرا شد که بیش از یک میلیون نفر رای دادند و طرح ها را انتخاب کردند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران تصریح کرد: تمامی طرح هایی که مردم انتخاب کرده اند، عملی شده است. بدعت اصلی این بود که انتخاب پروژه ها به جای پشت درهای بسته به مردم سپرده شد و شهرداری تهران انتخاب را حق مردم دانست و مردم با رای مستقیم پروژه ها را انتخاب کردند. در واقع با این رویه از خرد جمعی بیشتری برای تصمیم گیری استفاده می شود.

وی با بیان اینکه وقتی مردم به طرحی رای می دهند دلبستگی بیشتری به آن پیدا می کنند، گفت: اقدامات شهرداری با مردم بسیار سنتی است و در واقع در متن زندگی مردم است.

رفیعی آتانی خاطرنشان کرد: معتقدم اقبال جامعه جهانی به این طرح شهرداری تهران می تواند دموکراسی را تقویت کرده و موجب رشد مردم شود. مردم در نتیجه این تصمیم وقتی می بینند که همراهی آنها موثر است، همکاری بیشتری می کنند.

به گزارش وب سایت شهر، رئیس مرکز برنامه ریزی و مطالعات شهر تهران به نقش این رویداد در برجسته سازی اقدامات مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: این رویداد جامعه جهانی و شهرهای بزرگ جهان را شاهد خواهد بود. تهران. این اتفاق باعث تقویت گفت وگوی شهرداری تهران با شهرداران و سایر شهرهای بزرگ می شود و البته این نوآوری در تهران می تواند فرصت های بیشتری را برای مدیریت شهری پایتخت فراهم کند.

تبلیغات بنری