اخبار اخبار تکنولوژی

برگزاری دومین جایزه ملی نوآوری «آزاده» با تمرکز بر زنان کارآفرین کمتر برخوردار

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، مریم خاوازی، رئیس کمیته راهبری، ماجرای شکل گیری این ایده و اهداف جایزه ملی نوآوری آزاده را بیان کرد و گفت: تصمیم برگزاری رویداد «آزاد دانده» به تصویب رسید. هیئت مدیره. مدیران انجمن زنان کارآفرین پس از طرح آن در اردیبهشت 1400 توانستیم اولین دور این رویداد را به همت انجمن زنان کارآفرین در بهمن ماه 1401 برگزار کنیم.

خاوازی هدف از برگزاری این رویداد را بزرگداشت آزاد داناندا و فعالیت های تاثیرگذار وی، توسعه کارآفرینی و افزایش توانمندی استارتاپ های نوآور بانوان عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه در اولین رویداد توانستیم به اهداف مهمی دست پیدا کنیم. علاوه بر این، در طول یک سال گذشته کمیته راهبری ارتباط خود را با گروه های شرکت کننده حفظ کرده و تیم ها را رها نکرده است.

جایزه نوآوری آزاده بر استان های کم برخوردار تمرکز دارد

الخوازی افزود: دومین دوره جایزه نوآوری آزاده با هدف توانمندسازی استارت آپ های نوآور و فناورانه و کارآفرینی طراحی شد و به عنوان اولین رویداد، جامعه هدف تیم های فناوری زن و استارت آپ های استان های مختلف با استعدادهای ویژه است. روی مناطق کم شانس تمرکز کنید. از سوی دیگر با توجه به ابعاد گسترده فعالیت های سرکار خانم دانش به ویژه در راه اندازی هیئت مشورتی فافا، امسال تمرکز بر مشاوره تخصصی در فافا به فعالیت های رویداد اضافه شد.

کدام تیم ها می توانند در فراخوان جایزه نوآوری آزاده شرکت کنند؟

برپایی دومین جایزه ملی نوآوری

رویا کوهستانی، رئیس کمیته اجرایی رویداد جایزه نوآوری آزاده درباره شرایط حضور در این رویداد گفت: برنامه اجرایی این نشست به گونه ای تهیه شده که بستری برای تبادل تجربیات استارتاپی ایجاد کند. بنیانگذاران و مدیران یک شبکه استارتاپی زنانه را تشکیل می دهند و فرصت ارائه ایده و بهترین استارتاپ ها در اختیارشان قرار می گیرد. در قسمت اول، استارت آپ هایی متشکل از تیم های حداقل دو نفره به شرط داشتن نمونه اولیه محصول (MVP) و تکمیل مدل کسب و کار، می توانند در جایزه نوآوری آزاده شرکت کنند. دومین قسمت جایزه نوآوری آزاده با حضور تکنسین ها یا مبتکرانی برگزار می شود که باید یکی از شرایط ارائه محصول کاربردی، سابقه تاسیس دو سال یا بیشتر و یا درآمد مناسب و رو به رشد را داشته باشند.

متقاضیان می توانند از امروز تا 28 مردادماه با مراجعه به سایت ثبت نام اولیه خود را انجام دهند

در مرحله بعد، شرکت‌های ثبت‌شده در مرحله ارزیابی اولیه قرار می‌گیرند و این مرحله توسط کارشناسان حوزه‌های مختلف تجاری مورد قضاوت قرار می‌گیرد که بر اساس معیارهای مشخص، طرح‌های ارسالی را بررسی کرده و دو برابر ظرفیت مورد نیاز را انتخاب می‌کنند و در تاریخ ۱۸ شهریور گروه های منتخب اعلام خواهند شد. پس از داوری مرحله اول، به منظور آماده سازی تیم های منتخب، جلسات آموزشی و مربیگری برگزار می شود تا تیم ها ضمن تصحیح و رفع چالش های ارائه زمین، پس از اتمام دمو، خود را برای رویداد نهایی آماده کنند برای ورود به مرحله نهایی انتخاب شوند.

در 25 مهر، روز برگزاری، شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری امکان سرمایه گذاری در هر تیم را در حین داوری بررسی می کنند، بهترین تیم ها را از هر بخش در سه سطح انتخاب می کنند و جوایزی را اهدا می کنند.

ماموریت انجمن زنان بازرگان ادامه دارد

کتایون سپهری در گزارش خود به ارائه فعالیت های سال گذشته این رویداد پرداخت و گفت: بر اساس مذاکره با تیم ها، برخی در مرحله جذب سرمایه گذار، برخی به دنبال توسعه بازار و ارتباط با مشتریان بیشتر و برخی به دنبال جذب سرمایه گذار هستند. وام و تسهیلات بانکی به همین دلیل علیرغم پایان مسابقات، کانون زنان بازرگان به ماموریت خود در این زمینه ادامه داد.

وی تصریح کرد: در این جلسه و با توجه به گسترش دامنه رویداد، گروه علمی استارتاپ ها به عنوان زیرگروه کمیته علمی فعالیت می کند که ماموریت آن ارزیابی، انتخاب، آموزش و راهنمایی تیم های ثبت نام کننده می باشد. این رویداد، و کمیته علمی در سایر موضوعات علمی گسترده شرکت می کند. TER از جمله با شناسایی شاخص های مناسب برای انتخاب تیم ها و تعریف ویژگی های مربیان و داوران در روز رویداد، به منظور ایجاد یک تیم قوی تر، پیشرفت خواهد کرد. چارچوبی برای رویدادهای آینده

به گفته سپهری، تعیین سطوح جوایز، تدوین مراحل ثبت نام تا زمان اعطای جایزه، ارزیابی و نظارت بر آموزش های ارائه شده و تهیه گزارش تحلیلی از کارهای انجام شده برای شناسایی فرصت های بهبود، از دیگر فعالیت های انجام شده توسط مسئولان رویداد سپهری تداوم همراهی و حمایت تیم های شرکت کننده در رویداد و ارتباط با اینفلوئنسرها را از برنامه های مهم و مستمر این رویداد عنوان کرد.

در ادامه، شیرین پارسی، رئیس هیئت مدیره انجمن زنان بازرگان درباره نقش زنان در اقتصاد ایران گفت: بر اساس آمار مرکز ایران در سال 1394، نرخ مشارکت اقتصادی زنان در ایران 16 درصد بوده است. در حالی که این عدد در جهان 47 درصد است. در سال 1402 هجری قمری میزان اشتغال زنان 12 درصد و در میان مردان 63 درصد بوده است. همه اینها نشان می دهد که باید بیش از گذشته به اشتغال و کارآفرینی زنان توجه کنیم و رویدادهایی مانند جایزه نوآوری آزاده به تحقق این هدف کمک می کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال