اخبار اخبار سیاسی

برگزاری اجلاس سالانه حزب حاکم کره‌شمالی

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت «توژال» به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، حزب کارگران کره حاکم بر این کشور نشست عمومی خود را با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار کرد و انتظار می رود در این دیدار، رویه های مربوط به اجرای توافقنامه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، کره شمالی دهمین نشست عمومی گسترده هشتمین کمیته مرکزی حزب کارگران کره را با هدف بررسی عملکرد سیاسی نیمه اول سال (6 ماهه) برگزار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، یکی دیگر از محورهای برگزاری این اجلاس «بحث و تصمیم گیری درباره یک سری موضوعات مهم مبرم مرتبط با حفظ روند رو به رشد توسعه همه جانبه سوسیالیسم به سبک کره ای» است.

نشست سالانه حزب حاکم کره شمالی برگزار شدنشست سالانه حزب حاکم در کره شمالی با حضور کیم جونگ اون برگزار شد

در ادامه این گزارش آمده است که پنج ماده در دستور کار حزب به تصویب تمامی اعضای کمیته مرکزی حزب کارگران کره رسیده و در حال بررسی است، اما جزئیات بیشتری ارائه نشده است.

کره شمالی معمولا هر سال در ماه ژوئن برای چند روز نشست عمومی حزب حاکم برگزار می کند. نشست این حزب در سال جاری بیش از هر نشست دیگری در گذشته اهمیت دارد، زیرا امکان بحث و بررسی رویه‌های دقیق در رابطه با گسترش همکاری‌ها با روسیه در پی انعقاد توافقنامه مشارکت راهبردی جامع مسکو و پیونگ یانگ وجود دارد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز 19 ژوئن در پیونگ یانگ دیدار کردند. در این دیدار معاهده مذکور را امضا کردند. این معاهده دو طرف را موظف می‌کند در صورت حمله مسلحانه طرف مقابل، بدون تأخیر به یکدیگر کمک نظامی کنند.

طبق بند چهار این معاهده، مداخله نظامی یک طرف در صورت وقوع حمله به کشور دیگر مجاز است. این معاهده همچنین نشان دهنده احیای اتحاد دوران جنگ سرد برای اولین بار در 28 سال است.

نشست سالانه حزب حاکم کره شمالی برگزار شدتصویر رهبر کره شمالی بر روی لباس اعضای حزب حاکم

رویترز گزارش داد در تحولی دیگر، برخی عکس‌های جدید نشان می‌دهد که مقامات کره شمالی برای اولین بار سنجاق‌هایی را که تصویر رهبر این کشور را در خود دارد، روی لباس‌های خود سنجاق کرده‌اند.

بر اساس این عکس‌ها، سخنرانان اجلاس سران حزب حاکم در کره شمالی، سنجاق‌هایی را در سمت چپ و راست ژاکت‌های خود سنجاق کرده‌اند که اولی حاوی تصویری از چهره کیم جونگ اون در پس‌زمینه قرمز و دومی حاوی یک عکس است. چهره کیم جونگ اون روی پس زمینه قرمز. لوگوی همیشگی حزب کارگران کره.

رسانه های کره شمالی همچنین گزارش دادند که تصاویری از کیم جونگ اون در کنار پرتره های پدرش کیم جونگ ایل و پدربزرگ کیم ایل سونگ به نمایش گذاشته شده است که نشان دهنده تلاش کیم جونگ اون برای اثبات موقعیت خود به عنوان یک رهبر برابر با کره شمالی است. پدر و پدربزرگش.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال