اخبار اخبار اقتصادی

برنامه جدید مالیاتی آلمان در کاهش نرخ تورم

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان گفت که تسلیم فشار اعضای ائتلاف دولتی برای لغو برنامه های چند میلیارد یورویی خود برای کاهش مالیات بر درآمد شخصی به منظور مهار اثرات خزنده تورم نخواهد شد.

در اوایل این ماه، لیندنر برنامه‌هایی برای کاهش مالیات بر درآمد را تا سال 2026 به میزان 23 میلیارد یورو (25 میلیارد دلار) اعلام کرد. بر اساس این طرح، کاهش مالیات در سه مرحله افزایش می‌یابد و سطح درآمدی که بالاترین نرخ مالیات را ایجاد می‌کند نیز افزایش می‌یابد.

او گفت که با مخالفت شرکای ائتلافی خود، حزب سوسیال دموکرات مستقل آلمان و حزب سبز مواجه است.

روزنامه آلمانی روز شنبه به نقل از او نوشت که در زمان یک وزیر دارایی لیبرال، این اتفاق نمی افتد که دولت معافیت مالیاتی و سقف مالیاتی بالا برای افزایش قیمت ها را اصلاح کند.

این کاهش‌ها برای مقابله با انعطاف‌ناپذیری مالی طراحی شده‌اند، جایی که دستمزدها به دلیل تورم افزایش می‌یابد، که به نوبه خود باعث می‌شود مردم سطح بالاتری از مالیات بر درآمد را پرداخت کنند و در عین حال آنها را به گروه‌های مالیاتی بالاتر بکشاند.

بر خلاف بسیاری از اقتصادهای بزرگ دیگر، مانند ایالات متحده، کانادا و سوئیس، سیستم مالیاتی تصاعدی آلمان به طور خودکار با تورم تنظیم نمی شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال